    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świat w oczach Lema
    Date: Wed, 20 Mar 2024 21:34:22 +0100
    <ut89q6$2g0gj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ut8qp5$292v$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut8vot$3km$6$Robert_W@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7aVJN.49352$bml7.45964@fx10.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut9er4$271$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut9lq9$7tud$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut9u4e$9ptl$1@dont-email.me> <utbqvn$c04$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utcfh8$vvn$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <utd0lm$fg8$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utehnl$sfu$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <uteqbe$3vh$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utffge$rd0$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    W dniu 2024-03-20 o 21:04, io pisze:

    > No ale czego to w ogóle dowodzi?

    Chodziło mi tylko o to, że wprowadzanie stref czystego transportu nie
    jest tak całkiem pozbawione sensu (rozumiałem, że to sugerujesz w
    powyższej wypowiedzi).

    > Ostatnie szczepionki zupełnie na innej zasadzie działają więc trzeba
    > było definicję zmienić.

    Wiedziałem, że na innej zasadzie, ale nie wiedziałem, że sprzecznej z
    wcześniejszą definicją szczepionki.
    Dla mnie szczepionka to cos co nie powodując choroby uczy układ
    odpornościowy odporności na nią. Taka definicja nie wymagałaby zmiany :)

    > Oooooooooooooooczywiście, po prostu lek na wszystko.

    Nikt tu nie twierdził, że na wszystko.

    > No i właśnie, nie wierzę by wino gronowe było lekarstwem ani nawet by
    > nie było wina z innych owoców które podobne właściwości mają jak
    > gronowe. Po prostu legenda czymśtam motywowana, ale generalnie bzdura.

    A ja zakładam, że jest w tym coś z prawdy, ale oczywiście też uważam, że
    inne wina mogą mieć jakieś inne równie dobre właściwości.
    Czyli zgadzam się, że legenda podsycana pewnie przez producentów akurat
    tych win.

    Kiedyś słyszałem (może legenda), że pijący systematycznie czerwone wina
    statystycznie mniej chorują na serce/układ krążenia. Ale za to wysiada
    im wątroba.

    > Nie powiedziałem najważniejszego, on się wcześniej zaszczepił :-)

    Nikt nie obiecywał 100% skuteczności. Niektóre układy odpornościowe są
    odporne na uodpornienie :)
    P.G.