  • Data: 2024-03-22 12:31:09
    Temat: Re: Świat w oczach Lema
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.03.2024 o 22:11, J.F pisze:

    > Hm, ale te na covid jakos słabo chroniły/chronią przed zachorowaniem.

    Popatrz na statystyki. Zależność frakcji zgonów od wyszczepienia w
    różnych krajach. Nawet w różnych rejonach Polski.
    Tak na marginesie, wniosek z tych statystyk: antyszczepionkowa akcja KK.
    Czy to nie jest ludobójstwo?

    > Być może skracają okres chorowania a więc i zarażania,
    > moze tych wirusów chory produkuje mniej czy słabsze ...
    >
    > Poza tym w Covidzie były wyraźnie widoczne fale - ilość zarażonych
    > rosła, osiągała maksimum i zaczynała spadać. I to jeszcze bez
    > szczepionek.
    > Skąd ten spadek?
    > A za parę miesięcy kolejna fala.
    >
    > A swoją drogą pytając, skoro mamy specjalistę ... przeciwciała są we
    > krwi, i powiedzmy jakoś tam działają, ale choroba się jednak rozwija,
    > czyli wirus do komórek trafia, i się w nich namnaża ... co powoduje,
> [...]

    Musiałby być dłuuugi elaborat. Wiedza na temat działania układu
    odpornościowego jest łatwo dostępna.
    Nawiasem: nie jestem immunologiem. Jestem chemikiem. Zgoda, ostatnio
    bardziej biotechnologiem (to taki eufemizm, kiedyś mówiło się
    "inżynieria genetyczna", ale ten termin się nie podobał :-)

    > Teoretycznie, tylko Covid to jakas gwałtowna epidemia - czyli łatwo
    > się zarazic, a spora część przechodzi bezobjawowo ..

    Gwałtowna, bo to nowy wirus, nieznany naszemu układowi odpornościowemu.
    Ale już staje się znany, covid coraz bardziej jest chorobą sezonową. Jak
    grypa.

    Paweł