  • Data: 2021-01-11 15:54:18
    Temat: Re: Światłowód między budynkami
    Od: mirekc <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.01.2021 o 16:09, Atlantis pisze:
    [...]
    > W międzyczasie doszedłem do wniosku, że mógłbym też doprowadzić sieć do
    > znacznie bliższego budynku - garażu/warsztatu znajdującego się jakieś 30
    > metrów od mojego domu. Początkowo planowałem wykorzystać do tego tę samą
    > infrastrukturę radiową, ale teraz się zastanawiam na opcją ze
    > światłowodem, ponieważ odległość jest niewielka. Przewieszania czy
    > zakopywania skrętki wolałbym uniknąć - za dużo nasłuchałem się opowieści
    > o sprzęcie sieciowym palącym się podczas burzy z powodu zbyt długich
    > kabli na zewnątrz.

    Problemy z paleniem sprzętu występują przy podwieszonych skrętkach
    długości ponad 80m (i nie tylko na zewnątrz, na dużych halach też). Przy
    30m nie powinno być problemu. Przy kablach zakopanych w ziemi (w jakiejś
    rurze, nie bezpośrednio) problem nie występuje, nawet powyżej 100m.
    Jakbym robił dla siebie na taką odległość, to bym wybrał skrętkę (w
    ziemi), bo umiem zarabiać RJ-ki, a nie umiem spawać światłowodów. No i
    konwerterów ani wkładek światłowodowych nie potrzeba.