  • Data: 2021-01-12 12:11:17
    Temat: Re: Światłowód między budynkami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rthn7t$tj9$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2021-01-09 o 16:09, Atlantis pisze:

    >Transformatorki w gniazdach Ethernet są miniaturowe (rdzenie pewnie
    >rzędu 6mm średnicy, lub mniej). Zapewniają jakąś tam izolację, ale
    >przepięcia bywają większe.

    >Wydaje mi się, że jakby nie przejmować się miniaturyzacją i samemu
    >nawinąć takie trafa (to jest po kilka zwoi) na jakichś toroidach typu
    >15..20mm średnicy to dałoby się uzyskać znacznie większą odporność na
    >przepięcia.

    Ale masz na mysli izolacje przed napieciem miedzy portami, jak piszesz
    w innym poscie ?
    Hm, przy 3kV to telefon powinien czasem iskrzyc, faksy sie palic,
    modemy ADSL, i telewizory podlaczone do kablowki tez.

    Z drugiej strony bywa, ze sprzet lekkiej burzy nie przezywa i ciekaw
    jestem
    - naruszenie izolacji trafa ... raczej nie,
    - silny impuls roznicowy w parze ? W skretce nie powinien sie
    generowac, a malutki transformatorek stłumi przy przenoszeniu.
    - taki impuls transformatorka tez nie przepali, mimo jego cieniutkiego
    drutu, mozna je tez po fakcie sprawdzic, ze uzwojenia cale.

    J.