  • Data: 2021-01-12 13:28:37
    Temat: Re: Światłowód między budynkami
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-12 o 08:51, Kris pisze:

    > Przyda się na przyszłość przy ew wymianie/ dokładce czegokolwiek. No i oczywiście
    przeciągając później cos nowego znowu dokładamy tam sznurek.

    Jak majstry robiły nam (prawie 20 lat temu) remont to wtedy jeszcze nie
    zakładaliśmy, że będzie UPS na każdy komputer tylko, że będzie być może
    jeden na kilka pomieszczeń. Dlatego uznaliśmy, że może się przydać aby
    między pomieszczeniami puścić peszel.
    Jedno takie połączenie musiało z pokoju przejść przez róg korytarza do
    drugiego. To wyszedł im na korytarzu wystający łuk (o promieniu rzędu
    30cm). To im mówię, że to nie ma sensu, że mają to ukryć pod tynkiem. No
    to oni, że nie można tego ostrzej zginać bo nic przez to nie przeciągnę,
    ale zrobili jak chciałem.

    Zmieniła się koncepcja z UPS-ami. Nie musiałem sprawdzać, czy mi się
    uda. Zakładałem, że jakbym musiał to użyję do tego odkurzacza i kulki z
    waty owiniętej nitką. Nie przewidywałem specjalnych problemów, ale nie
    sprawdzałem.

    Wydaje mi się, że przy w miarę prostej i gładkiej rurze nawet rzędu 30m
    to chyba nie ma problemu w ten sposób przeciągnąć pierwszą nitkę. Mylę się?
    P.G.