  • Data: 2021-01-12 14:04:43
    Temat: Re: Światłowód między budynkami
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 12 stycznia 2021 o 13:28:39 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

    > Wydaje mi się, że przy w miarę prostej i gładkiej rurze nawet rzędu 30m
    > to chyba nie ma problemu w ten sposób przeciągnąć pierwszą nitkę. Mylę się?

    Przy pustej rurze pewnie masz racje- powinno się udać, jeśli jednak w tej rurze jest
    już jakiś przewód a chcemy dołożyć kolejny to może być kłopot Twoim sposobem.
    Ja na etapie budowy domu od garażu do okolic bramy zakopałem rurę pe taka najtańsza
    od wody. Przed zakopaniem wtedy włożyłem do niej sznurek. Za kilka lat jak
    zdecydowałem się dołożyć domofon to w garażu do końca tego sznurka przywiązałem
    skrętkę i drugi taki sam sznurek.
    Przeciągnąłem, zamontowałem domofon,
    Kilka lat temu okazało się ze w okolicy bramy 220v potrzebne wiec za pomocą tego
    sznurka(tego wciągniętego ze skrętką) wciągnąłem przewód do 220v.
    I nowy sznurek oczywiście
    W najbliższej przyszłości będą mi pod dom doprowadzać światłowód to ew przeciągnę go
    od bramy do garażu właśnie tą rura
    Tylko nie wiem czy przeciwskazań nie ma żeby w jednej rurze fi 32 była skrętka od
    domofonu, przewód na 220v i światłowód.
    Ale tym będę się martwił jak przyjdzie do realizacji.