    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 22 Mar 2023 18:52:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 marca 2023 o 22:30:18 UTC+1 heby napisał(a):
    > Tak. Ale nie od podstaw. Zainstaluj HomeAssistanta. Najlepiej w wersji
    > Hassio (zero wysiłku, wszystko skonfigurowane, automatyczne updates).
    >
    > Na jakimś Pi4 (jak jesteś bogaty) lub na PC (może być maluteńki terminal
    > za x0zł).
    > Tak.
    > HA bez problemu to ogarnia. Do innych sieci są bramki dostępowe (zWave,
    > 433 czy Zigbee) i dalej obsługuje się tak samo jak każdą inną.
    > HA.
    > Jak zestawisz VPN to HA działa jak byś był w sieci lokalnej. Pc/telefon.
> [...]
    I jak ci to jest potrzebne jak jesteś tydzień na bieda wakacjach na Krecie to znaczy
    że potrzebne jest jak kurwie majtki albo w dupie zęby. Grzeje klimatyzatorem.
    Klimatyzator ma wifi. Raz zdalnie chciałem go włączyć żeby wypróbować jak to działa.
    I więcej nie miałem takiego głupiego pomysłu. Pod fetyszyzm podchodzi zakładanie
    takich bezużytecznych urządzeń. Ja rozumie że ktoś może lubić jak mu ładna laska w
    lateksowym gorsecie i nylonowych pończochach loda robi. Ale żeby się brandzlowac
    zdalnym kręceniem zaworem na grzejniku. Powinno się ciebie leczyć elektrowstrząsami.