  • Data: 2023-03-25 19:14:34
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-23 o 11:28, J.F pisze:

    > Przecietny klient nie jest programistą i chce gotowy :-)
    > Nie jestem "przeciętnym klientem" - na poziomie kodu programu jestem w stanie
    zaprogramować sobie zarówno LOGO! jak i PIC'a czy atmege.
    z 80C5x w kodzie szesnastkowym też sobie radzę :)

    > A i Ty kiedys pomyslisz, ze przydałoby sie zdalne zarządzanie,
    > i wraca problem serwera/chmury.

    Tak jak pisałem - NIE CHCĘ CHMURY. KROPKA. W żadnej postaci.
    Co nawyżej połączenie typu P2P.

    > A "zewnetrzny" adres IP masz? Stały?

    Jeszcze nie, ale własnie pod tym kątem rozmawiam z lokalnym providerem.

    > Musi, bo juz widać, ze chcesz dowolne, czasem skomplikowane reguły.
    > Moze i bez menu, ale z jakims jezykiem programowania.

    Tylko po co?
    Jeśli stworzę własny ekosystem na zasadzie:
    CU czyta i zapisuje w pamięci rodzaje i możliwości CLi, to ustawienie i
    zapis do CL będzie w postaci: podania pola zmiany i paramertu zmiany. Cl
    przyjmie po sieci to co CU chce zmienić - sprawdzi czy się da, zmieni i
    jeśli wszystko będzie OK, wyśle do CU potwierdzenie zmiany. Tyle. Tu nic
    nie trzeba będzie programować. Niewielki kod do zarządzania CLem trzeba
    będzie wgrać do niego tylko raz.

    Dlatego też w samym CU nie trzeba będzie również żadnego gigantycznego
    kodu do zarządzania.

    > Srednio się da, szczególnie przy wifi :-)

    Czy rodzaj interfejsu komunikacyjnego aż tak bardzo determinuje
    możliwości tego co ma robić CU/CL ?

    > Jest, ale brzmi jak ambitny projekt Open Source, z mnóstem pluginów.
    > I jesli nie zainteresujesz powaznych producentów, to bedziesz musial
    > hackowac ich urzadzenia/komunikacje/chmury.

    ...eee tam - może i wygląda to (na papierze) ambitnie, ale takie mi się
    nie wydaje.

    Stworzenie CLa np w formie płytki dwustronnej o wielkości koła fi 55
    (coby weszło np do puszki) posadzenia tam jakiegoś 14/16 pinowego pica
    razem z interfejsem wifi czy lan oraz parę elmentów wykonawczych nie
    jest jakimś szczególnym dla mnie wyzwaniem.

    Wyzwaniem jest takie tego oprogramowanie, żeby stanowiło to jedną
    całość. Stąd główne pytanie w rootpoście - czy ktoś robił sobie coś
    takiego od podstaw?

    > Zanim skonczyc całośc, to piec zmienisz :-)

    Nie wydaje mi się - fakt, że dla przykładu: wymiana i oprogramowanie
    całkowicie nowej płytki do okapu zajęło mi blisko 3 miechy, kosztowało
    drugie tyle co nowy okap, ale ten który jest poprotu pasuje do wystroju
    kuchni i żona nie chciała go zmieniać - poszedł pomysł na wymianę i
    zrobienie tego całkowinie od nowa. Spoko zabawa. Rezultat - bezcenny :D

    Podobnie z małą - jak ją nazywa żona - przepompownią: projekt oparty o
    LOGO! które steruje: 3 pompami, 2 zaworami 3-drogowymi (przełączalne),
    oraz blokuje mój piec gazowy jesli na piecu na paliwo stałe wykryje jego
    pracę - zajął mi 2 miechy. Ddatkowo monitoruje wzrost ciśnienia w moim
    układzie i wł/wył odpowienio pompkę do podłogówki jeśli piec gazowy
    działa lub nie. Układy piec na paliwo stałe i piec gazowy odseparowane
    sprzęgłem hydraulicznym (cieplnym).

    ...i parę innych.

    To nie jest praca "pod publiczkę" ale dla siebie. Nie musi być idealnie
    - ważne aby działało dobrze.

    --
    Pozdrawiam - titanus