  • Data: 2023-03-25 21:46:55
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/03/2023 21:35, Mirek wrote:
    > Co to w ogóle ma do rzeczy?

    Całkiem sporo. To, co automatyzuje gołe komunikaty w brokerze to właśnie
    element "smart" w smarthome. Mozna mieć sam podgląd czujników i w tym
    celu używalem kiedys zewnatrznego brokera z bardzo prostym gui. Ale tam
    nie ma automatyki. Proponujesz pół rozwiązania. Poł rozwiązania to
    szybko jest zero rozwiązania, bo potrzeby rosną.

    > Nie ma sensu dyskutować, bo i tak to zmierza do tego, że HA załatwia
    > wszystko, a jak ktoś nie używa to jest głupi i ma wszy ;)

    Nie. Ale prawda taka, że HA załatwi wszystko co potrzebne bez mało
    sensownego rekodzieła i kwadratowych kół. Komplenie nie wiem po co komus
    MQTT w internecie. Nie daje to żadnej zalety, za to generuje masę wad.

    1) nie ma problemu z dostepem do wlasnego serwera w domu, bez względu na
    dostawcę, to już nie zeszłe tysiąclecie.
    2) HA załatwia automatyzację i brokera, po co jakieś zewnętrzne brokery
    które w dodatku uniemozliwią automatykę jak padnie intetrnet?
    3) Nie tylko HA. takich systemów jest od groma. Podstawa to
    powstrzymanie się od tworzenia kwadratowych kół i po prostu uzycie
    gotowca, a zaoszczędzony czas poświęcić na kopanie grzadek czy co kto
    tam lubi. Świat nie potrzebuje nastepnego AVRa sterującego nawadnianiem.
    To już wszystko zrobili.