  • Data: 2023-03-25 21:31:49
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-25 o 21:01, LordBluzg(R)?? pisze:

    > To po co Ci P2P skoro chcesz mieć adres publiczny?

    P2P podałem jedynie jako przykład możliwych dla mnie rozwiązań na zdalny
    dostęp. To nie wymóg.

    > No tak jest. CU ma kontakt z zewnętrzną chmurą P2P, ty pytasz chmurę,
    > która jest "publiczna" dostajesz ticket i zestawia się połączenie z CU i
    > obojętnie jaki masz adres IP czy publiczny/niepubliczny/stały/zmienny.
    Wszystko się zgadza - tu chcę POMINĄĆ "chmurę".

    > A dlaczego taki "staroć" z tym ftp?

    ...a dlaczego nie? Nadal "upieram" się jedynie nad tym, że rodzaj
    zastosowanych rozwiązań technicznych nie jest w żaden sposób
    obligatoryjny. Kwestią dyskusyjną pozostaje: czy warto.

    > No to jeszcze problem z apką na smartfona, która trzyma cały czas
    > połączenie z CU i reaguje na alarmy/eventy.

    Co wy z tymi apkami ?? - A jak napiszę, że nie chcę apki, a jedynie
    dostęp do serwera HTML na CU z "zewnątrz"? - Po co utrudniać sobie życie ?
    Coś na zasadzie zarządzania w routerach.
    Logujesz się lokalnie - masz interfejs lokalny. Logujesz się zdalnie -
    masz dostęp zdalny. Router wyświetla odpowiednio sparsowane strony i kropka.

    > Przeglądanie historii w apce też bym implementował+oczywiście wszystkie
    > możliwe odczyty, sceny, skrypty, dlatego wskazałem na Supla, która ma to
    > już rozwiązane w sensie, ze masz gotowce ale możesz sobie samemu
    > nawydziwiać do woli.

    Historię - z tego co pomyślałem - potrzebuję jedynie na logi z
    licznika/ów energii i co najwyżej alarmy oraz eventy (wykonano -
    powiedzmy do 3 dni wstecz).

    Działanie/stan aktualny CLi byłby sprawdzany powiedzmy np co 1s jeśli
    chodzi o rzeczy krytyczne, ale np temp, wilgotność, ciśnienie mogę
    sprawdzać równie dobrze co minutę czy trzy.

    Tak więc przeglądanie historii - nie musi byś w żadnej apce.
    Serwer html w CU czyta z logów na dysku zewnętrznych jakiś częściowy
    zestaw danych - wrzuca go na czas przeglądania do lokalnej pamięci, i
    wyświetla userowi we wcześniej wybranje formie. Po zakończeniu sesji
    czyści pamięć z danych i szlus. :D

    --
    Pozdrawiam - titanus