  • Data: 2023-03-25 22:58:41
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/03/2023 22:15, Mirek wrote:
    > [ciach]
    > To weź mnie może oświeć co automatyzuje w HA?

    HA właśnie automatyzuje. Na podstawie czujników steruje ukłądami
    wykoanwczymi używajac do tego algorytmiki. Broker w nim to tylko dodatek.

    Pierwszy z brzegu przykład dlaczego chcesz coś więcej niż tylko MQTT broker:

    https://tinyurl.com/3vwhs7ra

    To jest właśnie ta część "smart".

    > Nie zrobisz tego bez zewnętrznego "czegoś" - było to już tu wielokrotnie
    > wałkowane.

    Tak, to zewnętrze coś to https://portmap.io/

    Jeśli ktoś się straszliwie upiera, to za pojedyncze złotówki miesięcznie
    możesz w sieci mieć własny serwerek na linuxie w jakiejś szafce na
    Islandii, z numerkiem badź portem publicznym.

    Możesz mieć ukrytą usługę w Tor do kórej dostęp jest praktycznie
    bezobsługowy wprost z przeglądarki torowej.

    Hamachi jeszcze działa.

    Jest ogólnie masa opcji, jeśli chcesz wydłubać jakąs usługę z wnętrza
    sieci do publicznie dostępnego miejsca.

    > Jak uniemożliwiają o czym ty mówisz?

    Skoro padł internet, to zewnatrzny broker nie dowie się, że ktoś chodzi
    po ogródku i nie umożliwi załaczenia automatycznie światła, kamery i alarmu.

    Zewnętrzność brokera powoduje dodanie tylko dodatkowego problemu jego
    dostępności nie dając nic w zamian.

    Jeśli masz go w środku, to broker działa, a jak masz HA to automatyzację
    działają i alarm się właczy, nawet jak jakiś hardkor urwie kabel od
    internetu.

    Koszt postawienia HA na malutkim terminalu, to pojedyncze waty.

    > No ale wątkotwórca najwyraźniej nie lubi tego gotowca, a marchewkę woli
    > kupić gotową niż tracić czas na kopanie grządek.

    Dlatego dostał alternatywne rozwiązanie. Przecież nikt mu na siłę nie
    zabierze lutownicy, jak zechce na nowo zrobić po swojemu.

    Natomiast powinien mieć pełną świadomość, że to już jest od dawna gotowe
    i spełnia jest potrzeby zaróno znane, jak i jeszcze nieświadome. Są
    rzeczy, których nie warto robić jeszcze raz, bo nie masz ani takiej mocy
    przerobowej ani motywacji.

    > Świat nie potrzebuje nastepnego AVRa sterującego nawadnianiem.
    > Weź mnie nie rozśmieszaj - robiłeś nawadnianie na Nexwellu albo na Gira?

    https://github.com/sebr/bhyve-home-assistant

    Ja nie mam, ale znam człowieka co ma. Odpalił, skonfigurował i zajął się
    innymi sprawami.