  • Data: 2023-03-25 20:49:20
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-25 o 20:23, LordBluzg(R)?? pisze:

    > A jak ma to P2P działać bez chmury?

    Podając w np przeglądarce na smartfonie,tablecie/PC publiczny adres IP
    serwera z CU + oczywiście logowanie? W tym momencie potrzebuję jedynie
    lekko oprogramowanego HTMl'a w CU - chyba nic więcej ?

    > Mając P2P nie potrzebujesz mieć publicznego IP.

    hmm... peer to peer - no w zasadzie nie, ale "ktoś" musi wiedzieć
    _gdzie_ się chcę podłączyć i dlaczego ?

    > ...a jak chcesz gromadzić dane w sensie historia, powiadomienia, eventy
    > w sensie, jak jesteś po za domem + ewentualne zarządzanie bez smartfona?

    Może być wysyłane jako zestaw danych np na lokalnie wpięty dysk na
    routerze, ze "sztywnym" dostępem (np po ftp).
    Sądzę, że nie potrzbuję w CU gigantycznej pamięci tylko na historię czy
    logi. Powiadomienia np o zmienie stanu czy błędzie krytycznym można
    przecież generować adhoc i dopiero wtedy zapisać w lokalnej pamięci w
    formie również prostej tablicy: nr CLa, rodzaj alarmu (nawet cyferkami -
    do "rozkodowania" w jakimś case'sie w pętli obsługi przerwania), reakcja
    usera na alarm: jest, nie ma, skasuj. Zresztą to już są szczegóły
    programowe - do zrobienia później.

    --
    Pozdrawiam - titanus