  • Data: 2023-03-26 12:01:12
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.03.2023 o 21:31, titanus pisze:

    > Co wy z tymi apkami ?? - A jak napiszę, że nie chcę apki, a jedynie
    > dostęp do serwera HTML na CU z "zewnątrz"? - Po co utrudniać sobie życie ?

    Dla mnie, sens smart home, to przede wszystkim apka. To jak pilot +
    kontrola tego, co się tam odjaniepawla. Każdy krok całego systemu mam
    zawsze przy sobie i do wglądu. Interfejs www traktuję tylko do samej
    konfiguracji a późniejsze działanie kontroluję apką, nie przez www, bo
    to upierdliwe. Gdybym opierał się tylko na www to praktycznie nawet bym
    tego nie używał bo po co? Smart home bez apki to nawet nie półprodukt.
    To można (bez apki) zrealizować w systemie rozproszonym i działa dobie
    swoim życiem, bez żadnej kontroli ale dla mnie to bez żadnego sensu.

    > Historię - z tego co pomyślałem - potrzebuję jedynie na logi z
    > licznika/ów energii i co najwyżej alarmy oraz eventy (wykonano -
    > powiedzmy do 3 dni wstecz).

    Liczniki energii, też będziesz pisał? To proste nie jest a są gotowce,
    opracowane, działające. Masz przykład Zamela, gdzie praktycznie wszystko
    zostało już zrobione:

    https://supla.zamel.com/

    > Tak więc przeglądanie historii - nie musi byś w żadnej apce.
    > Serwer html w CU czyta z logów na dysku zewnętrznych jakiś częściowy
    > zestaw danych - wrzuca go na czas przeglądania do lokalnej pamięci, i
    > wyświetla userowi we wcześniej wybranje formie. Po zakończeniu sesji
    > czyści pamięć z danych i szlus. :D

    U mnie apka robi jako alarm, kontrolując wszystko co mogę. Drzwi,
    czujniki ruchu, bariery podczerwieni, kamery, włączniki, klapy, furtki,
    bramy, temperaturę, wilgotność, wiatr, CO i oczywiście możliwość
    sterowania tym wszystkim, pomimo że cały system tworzy pełną autonomikę
    w sensie, że od różnych zdarzeń, ustalają się różne rzeczy. Liczniki
    energii podają mi dokładnie co chcę, nawet w złotówkach i przede
    wszystkim historię, stąd mogę ocenić czy coś mi wyżera za dużo czy nie w
    danej chwili a nie po zapłaceniu rachunku...itd

    Kliknij w linka, zobacz produkty i się zastanów, czy sam chcesz to pisać
    od początku.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>