eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSzukam aplikacji do analizy morfologicznej obrazów z mikroskopu › Re: Szukam aplikacji do analizy morfologicznej obrazów z mikroskopu
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 24 Oct 2022 10:13:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szukam aplikacji do analizy morfologicznej obrazów z mikroskopu
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 October 2022 at 15:17:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    analizy wymazu krwi, ale one pracują ze sprzętem,

    ale cokolwiek szukam aby znaleźć, aby nie kupować razem z tym mikroskopu
    elektronowego czy in nego.

    mnie analiza morfologiczna w medycynie, biologii, astronomii, fizyce

    Processing Journal, aby przyciągnąć zainteresowane osoby.

    To masz to jedynie tekst do przeczytania
    a potem 50 aplikacji do ściągnięcia, zainstalowania, przetestowania opcji.,

    Wczoraj sprawdzałem na
    stackoverflow
    i jest 1000 linków nt. przetwarzania obrazów
    i 500 nt. morfologicznego przetwarzania

    Niektóre aplikacje mają po 30 lat, pisane pod DOS, Linuxa, sponsorowane przez
    US Department of Health

    są nowsze wersje i instalują sie live, w przeglądarce, a potem są do nich pluginy,
    np. do Pythona
    i jest ich kilkanaście, kilkadziesiąt.

    A potem jest grupa użytkowników Mathematica, Matlab
    i znów 100 linków

    a potem sa filtry pisane w JavaScript pod HTML5 i znów kilkadziesiąt linków.

    Nie mówiąc już o linkach z wyszukiwarek.

    A potem jest Azja, Chiny i oini maja bardzo zaawansowane technologie przetwarzania
    obrazow, rozpoznawania twarzy, wykrywania temperatury pasażerów lotniska, metra, live
    i on-line i wielu osób naraz, aby wykryć covida.

    I testowalem te kamery, ale maja soft wbudowany (embedded).

    Zatem warto zorganizować konferencję, aby praktycy, siedzący w temacie 5-10-20 lat
    wypowiedzieli się co jest możliwe, co jest oferowane a nad czym nadal; pracują
    developerzy, naukowcy na świecie.

    Usenet jest ok, bo bez reklam i mozna nowe grupy zakladać, ale Usenet nie przyciągnie
    użytkowników.
    Facebook się nie nadaje, ani Twitter do dyskusji.

    Sprawdzałem wczoraj w Szwajcarii i można były wydawac czasopisma on-line , a teraz za
    wszystko chca kasy,
    a wszystkie archiwa, dotychczasowe journals pokasowali.

    Covid nadal w wielu krajach, na kontynentach i restrykcje, kasy brak, ludzie
    podróżować nie chcą.

    Czyli forma on-line bedzie ok, ale gdzies trzeba zarchiwizować materiały, referaty,
    dyskusja,
    bo wyszukiwarki internetowe sa komercyjne i preferują handlarzy, co placą za reklamy
    swoich towarów
    i one lądują na początku.

    Książkę mozna napisać, ale nikt nie kupi, musi byc on-line i za frico.
    \

    Chinczyk zrobił obrazowanie 3D do tomografii komputerowej do natychmiastowego
    wykrywania covida i żałuję, że tego nie kupiłem, bo to była obrazowa nowość.

    Czyli do zbudowania bazy wiedzy
    State-of-the-art in Image Processing (Medicine, Biology, Astronomy, Physics ...)

    trzeba przejrzeć milion linków

    Dziennie mogę przejrzeć 100 a nawet kilkaset, ale na milion rok zleci i dłużej.

    Zatem jednak konferencja on-line i to Global Conference on Image Processing
    bo tylko ta drogą mozna przycciągnąć tych najlepszych, aby się podzielili swoją
    wiedza, osiągnięciami
    i pokazali, gdzie są granice obecnego stanu wiedzy w zakresie przetwarzania obrazów (
    morfologicznego przetwarzania).

    Czytałem o koncepcjach odtwarzania scen 3D z 1 płaskiego obrazu i odtwarzania bryl 3D
    obiektów ze zdjęcia 2D.

    Ale do tego potrzebne są biblioteki obiektów i biblioteki rzutowania 3D na 2D,
    rzutowania ze sfery na 2D

    Interesująca jest praca nt. odzyskiwania tekstów z rozmytego obrazu przez ruch
    kamery.

    Zatem pracy jest dużo, a czasu mało
    i nawet Zenek się przyda, aby coś posprzatal, pozamiatal, talerze pozmywał po
    uczestnikach konferencji.

    Gdyby nie resztki covida to bym wprowadził koncepcję Shibuya University z Tokio,
    czyli tam nauka, tam konferencja , gdzie się spotkamy

    Albo warsztaty typu MIT, albo Technology and Innovation Parks Boston, Sydney,
    Pasadena

    Co będzie to będzie, ale to i tak lepsze niż pocovidowe nic, marazm, depresja, krach
    gospodarczy, recesja i alkoholizm.