    From: n...@m...invalid
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: TV cyfrowa i kablowa
    Date: Wed, 15 Feb 2012 17:55:06 +0100

    W dniu 15.02.2012 r. 13:32, wt pisze:

    > W pewnym przybliżeniu można przyjąć, że cyfrowy jest internet. Można tam
    > nawet telewiję oglądać, ale przeważnie tylko programy regionalne i duże
    > darmowe. Nie ma technicznych przeszkód aby dalej korzystać z kablówki.
    > Stary telewizor będzie wymagał "pudełka" i będą pewne ograniczenia w
    > jakości. To się jeszcze wszystko klaruje.
    Przeciwnie, jest wyklarowane, jeśli idzie o TV naziemną.
    Zmiana ma polegać na wprowadzeniu standardu DVB-T (Digital Video
    Broadcasting-Terrestrial = naziemna) w miejsce dotychczasowej tv analogowej.
    Urządzenie set-top box lub wspierający otv są owszem wymagane do odbioru
    telewizji naziemnej (przez antenę na dachu).
    To _nie dotyczy_ kablówek, które od zawsze mają swobodę wyboru, czy
    pozostawią kanały analogowe (zapewne zostawią, czyli dla odbiorcy nic
    się nie zmieni, poza niedostępnością ew. innego zestawu programów dla
    cyfrowej DVB-Cable).