  • Data: 2023-04-21 17:02:45
    Temat: Re: Tani 8TB na archiwum
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 19 kwietnia 2023 o 12:45:50 UTC-5 heby napisał(a):
    > Cześć.
    >
    > Muszę powiększyć dysk w NASie do ~8TB. NAS działa 24/dobę.
    >
    > Ponieważ wydajność jest zupełnie nieistotna (byle wysycało 1Gbit/s), to
    > szukam czegoś powolnego, taniego.
    >
    > Ale nie chciałbym wdepnąć w jakąs popsutą serię, któa padnie po tygodniu.
    >
    > Może ktoś podrzucić, czym warto się zainteresować? Obecnie rozglądam się
    > za ST8000DM004, ale cały czas z tyłu głowy mi siedzi, że nawet jak pisza
    > "nowy", to to wydłubane z jakiegoś racka i skasowane liczniki. Strach
    > kupować :/

    Ogolnie to w takich tematach warto zajrzec na raporty backblaze.
    Oni kupuja konsumerowe dyski i maja z nich potem statsy awaryjnosci.
    Nie zawsze dana seria jest u nich na stanie ale jak maja felerne modele to wiadomo
    czego unikac.

    Jakis czas temy shitgate mial bardzo slaba serie 2-3TB. Szybko padaly.

    Teraz ogolnie nie jest u nich zle ale ja unikam jak moge. Biore WD/toshiba
    ewentualnie szajsungi.

    W praktyce jak masz dobrze ogarniete kopie zapasowe to kup cokolwiek. Byle gwarancja
    byla albo cena taka zeby nie martwic sie jak padnie.
    Ale trzeba miec te replikacje postawiona i jakos ja uskuteczniac.