eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTemperatura graniczna dla gumy › Re: Temperatura graniczna dla gumy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: PeJot <P...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Temperatura graniczna dla gumy
    Date: Mon, 26 Oct 2009 19:18:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <hc4p5m$su4$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hbm68f$j95$1@inews.gazeta.pl> <hbnjaf$66m$1@news.interia.pl>
    <hbopu5$ang$1@inews.gazeta.pl> <hbpe0h$lp5$1@news.interia.pl>
    <hbphvo$6i5$1@inews.gazeta.pl> <hbq2al$fqj$4@news.interia.pl>
    <hbq68g$n1n$1@inews.gazeta.pl> <hc4k64$dvh$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.230.90.212
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1256581111 29636 89.230.90.212 (26 Oct 2009 18:18:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2009 18:18:31 +0000 (UTC)
    X-User: konto_do_grup
    In-Reply-To: <hc4k64$dvh$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25496
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:hbq68g$n1n$1@inews.gazeta.pl...
    >> 100 stopni to trochę mało. Oby tak było że 130 st. materiałowi na
    >> klocek nie straszne, ale nie sądzę aby materiał był optymalizowany pod
    >> tym kątem. Kombinuję mały eksperyment zrobić.
    >
    > Jesli to jest material "klockowy samochodowy" to wytrzymuje sporo wiecej.

    Nic z tego. To jest coś gumopodobne, różne w zależności od przeznaczenia
    klocka ( błoto/sucho ). Zaś to o czym mówisz stosuje się w niektórych
    rowerowych hamulcach tarczowych.

    > No ale na aluminiowe felgi moze sie okazac za mocny.
    > Zwyklej gumy juz sie chyba nie stosuje ?

    W oldtimerach robionych oryginalnych częściach.

    > Tak czy inaczej - energii przy zjedzie z gory wytracic trzeba relatywnie
    > sporo.
    > Jesli dobrze licze to mozna sie okolo 1.5kW mocy spodziewac.
    > Ale tez chlodzenie stosunkowo dobre, obrecz dluga, klocek krotki -
    > musialby chyba miec naprawde wysoka temerature zeby cala obrecz podgrzac
    > o 100 st.

    > Wszystko razem trudno policzyc.

    Nawet się nie podejmuję, wolę poeksperymentować. Myślałem podgrzać
    obręcz z ogumieniem prądem, ale to nie jest łatwe korzystając z tego co
    pod ręką. Myślę że dało by się proces przeprowadzić w sposób bardziej
    naturalny, korzystając z normalnego hamulca i sztucznego napędu. W tych
    warunkach łatwiej mierzyć temperaturę obręczy, a i przyglądnąć się czy (
    albo kiedy ) klocki nie zaczną się topić.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: