  • Data: 2021-12-06 12:27:23
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Dec 2021 02:56:39 -0800 (PST), a a wrote:

    > http://www.vandroll.info/pirotechnika/termity
    > skoro termit to mieszanina dostępnych skladników, to producent nie jest potrzebny,
    poza wagą i mieszadłem

    Trzeba wiec miec skladniki, wage, mieszadlo, i recepture.
    Byly?

    > Pył aluminiowy ma bardzo ciekawe właściwości

    Gorzej z tlenkiem zelaza.
    Pelno sie tego wala gdy nie trzeba, ale jak potrzeba, to gdzie kupic
    worek? :-)

    film z czasow PRL, a na worku napis Amoterm i cos po niemiecku ...
    wyrob DDR, czy za ciezkie dewizy?

    > ==Dział przygotowany przez użytkownika Seterus.
    > [...]
    > Obecnie termitu używa się głównie do spawania/przecinania szyn
    > kolejowych bez używania ciężkiego sprzętu.

    No wlasnie - uzywa sie w Polsce?

    > Pewnie każdy wie, że termit do mieszanin najłatwiejszych do odpalenia nie należy.
    Oto kilka sposobów na jego odpalenie:

    Taa... otwor w formie zatykamy zatyczka wypelniona termitem,
    a forma rozgrzana do 900 C ...

    J.