eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTesla › Re: Tesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all
    .nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Tesla
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <602c53ee$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0iem0$3ilfm$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <7...@g...com>
    <602d708b$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <11oh5mq75z3jg$.jyxidr7xzpjk.dlg@40tude.net>
    <602d834d$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ut5am09p1b0o$.opmdkzam03gj.dlg@40tude.net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Wed, 17 Feb 2021 22:47:53 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1 Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1ut5am09p1b0o$.opmdkzam03gj.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210217-10, 17.02.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 34
    Message-ID: <602d8f41$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
    X-Trace: 1613598529 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 560 178.37.120.103:52906
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761993
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.02.2021 o 22:28, Jacek Maciejewski pisze:

    >>>>> Silnik działa, ale ile? 5 min? 10 min? Głębiej tematu nie drążyłem. Wrzucam
    jako ciekawostkę.
    >>>>>
    >>>> Długo działa (wiem że kilka dni) ale nie wiem jak długo.
    >>>
    >>> Tajna bateryjka kiedyś w końcu się wyczerpuje :)
    >>>
    >> Nie, tam nie ma baterii.
    >
    > Uważam to za bardzo mało prawdopodobne. Niestety, nie rozstrzygniemy
    > sporu bo brak danych. Nie ma schematu budowy silnika ani opisu zasady
    > działania.
    >
    To dość proste (po zgłębieniu tematu) ...tylko nie wiem dokładnie po co
    mu energia kinetyczna z młotka (mogę się domyślać) przy rozruchu, bo
    wydaje się kluczowa. Silnik magnetyczny ma tę wadę, że nawet jeśli
    idealnie dobierzesz rozmiar/pole/układ to się zatrzymuje po jakimś
    czasie. Jeśli jednak ustawisz kilka różnych układów jako fazy, to przy 5
    fazach (połączonych silnikach na jednej osi) masz do pokonania
    mikroprzeskok nad bezwładnością z momentem "zaczepienia". Jest to
    kluczowy parametr w obojętnie ilu fazach będziesz powielał układy.

    Wynikiem może być, że silnik będzie działał bardzo długo ale w końcu się
    zatrzyma a pierdolnięcie młotkiem, rozbuja go na dalszą część wędrówki
    po niezmierzonych wirach magnetycznych :)

    Nie będę szukał analogii, może załapiesz.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: