  • Data: 2021-02-19 11:37:43
    Temat: Re: Tesla
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.02.2021 o 11:09, Marek pisze:

    > Kiedyś się zainteresowałem takim magnetycznym generatorem:
    > https://youtu.be/hT1hNAIMk7U

    :D Tutaj jednak potrzeba trochę doświadczenia, żeby nawet z prostego
    filmu wyciagnąć to, co istotne. Zwróć uwagę na ilość obrotów tego
    wielgachnego silnika/prądnicy/alternatora (szary) prędkość obrotowa tego
    cuda jest nawet mierzalna optycznie, gdzie wyjdzie Ci że absolutnie
    niemożliwe, przy tym napięciu paska klinowego i przy tych obrotach
    (znając ilość obrotów cewek i magnesów alternatora, potrzebną do
    wytworzenia 1kW). To powinno wirować znacznie, znacznie szybciej a każdy
    przyłączony odbiornik spowoduje ślizganie się tego paska klinowego,
    którego napinacz udaje że go napina :)

    Inna sprawa, to podłączenie jakiegokolwiek odbiornika, nie ma żadnego
    wpływu na pozostałe już działające odbiorniki(przygaszenie/rozbłysk) i
    nie ma też wpływu na napięcie paska klinowego, który nadal sobie luźno
    dydna. Ogólnie silniki magnetyczne nie posiadają ani dużego momentu ani
    większej siły.

    > nawet dotarłem do oferty w Indiach gdzie jakiś rzemieślnik robił i
    > sprzedawał po kilka tysięcy euro takie prądnice:
    > https://youtu.be/OzOhM4HsIeg
    > i już miałem sobie kupić ale dałem sobie spokój bo zwątpiłem czy to
    > rzeczywiście działa bo chyba nic za darmo na świecie nie ma

    To już wygląda bardziej przekonująco ale też byłbym sceptykiem, dokąd
    bym nie obejrzał tego w realu z prostym pomiarem. Przypomina to hybrydę
    silnika Bediniego.

    Ale kuknij sobie tutaj, bo to prosty i otwarty układ z objaśnieniem
    zasady działania.
    https://96kw.blogspot.com/2015/07/akula0083-30w.html przynajmniej dla
    elektronika łatwe do przyswojenia (sorry że rosyjskie ale oni mają
    najwięcej udanych replik). Możliwe że od tego zacznę bo to dość prosta
    konstrukcja do realizacji w domu, na stole. Zasada wspomnianej cewki
    Tesli z objaśnieniem uzyskania rezonansu, nawet dla niezaawansowanego
    elektronika. Nadal sobie przeglądam wszelakie inne projekty i niektóre
    są naprawdę ciekawe.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>