-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
<qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
<5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
<5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
<5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
<5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
<5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
<5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
<5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
<5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
<qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 5 Jun 2019 14:24:24 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 63
Message-ID: <5cf7b47b$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.87.107
X-Trace: 1559737467 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17350 79.191.87.107:58677
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657916
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-06-05 o 13:35, RadoslawF pisze:
> W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
>
>>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
>>>>>> breja pośniegowa?
>>>>>
>>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
>>>>> jednym.
>>>>>
>>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli
>>>>>> - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
>>>>>
>>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich
>>>>> ile?
>>>>
>>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
>>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
>>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami
>>>> do wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w
>>>> asfalcie i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
>>>> T.
>>>
>>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
>>> Kamery to podstawa.
>>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
>>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
>>>
>>> Cały czas mam na myśli autonomię.
>>>
>>> Robert
>> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
>> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
>> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
>> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
>> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
>> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje
>> pewnie miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
>> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
>> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty.
>> Rolę "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to
>> być realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
>> I kolejna uwaga - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
>> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
>> (indukcyjne lub przewodowe).
>
> Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
> kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
> A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
> Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
> metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
> warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
>
>
> Pozdrawiam
Chyba jednak nie widziałeś, jak się montuje pętli indukcyjnych w
asfalcie... :-)
Nacina się kantówką rowek na głębokość ze 2 cm góra, układa przewód i
zalewa smołą. Robi się to także na już istniejących skrzyżowaniach,
przejściach dla pieszych...
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.19 14:35 T.
- 05.06.19 14:49 RadoslawF
- 05.06.19 14:52 RadoslawF
- 05.06.19 15:58 WS
- 05.06.19 19:04 T.
- 06.06.19 00:24 kk
- 06.06.19 00:28 kk
- 06.06.19 09:56 T.
- 07.06.19 22:26 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-19 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-07-19 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-19 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-07-19 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-07-19 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-07-19 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-19 Skazany za zabójstwo a ofiara żyje
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=