eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTransponder RFIDRe: Transponder RFID
  • Data: 2025-08-14 01:40:17
    Temat: Re: Transponder RFID
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2025-08-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Wed, 13 Aug 2025 12:56:58 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> No dobrze, ale zasadniczo tylko chciałem dać znać, że są w powszechnym
    >> użyciu rfid tagi, co mają wielkość zbliżona do cc i działają bez pomocy
    >> ekstra urządzeń na więcej niż 10cm.
    >
    > ale ja tego nie neguję. Na wyciągach narciarskich bramki czytają
    > gdzies z 30cm, więcej nie ma sensu.
    > Nowoczesne samochody kartę-klucz czytają w kieszeni kierowcy czy
    > torebce włascicielki.
    >
    > Bramki sklepowe wykrywają skradziony towar z 1-2m, no ale to nie jest
    > RFID.
    > Natomiast ten konkretny parking ma takie czytniki, które wymagają
    > zbliżenia karty parkingowej na pare cm, i nie ma co kombinować,
    > że przeczytały z daleka.

    No to jesli nie rozpoznawanie rejestracji i nie rfid to może cieć za
    cctv, który postanowił Cię zaniepokoić i zdalnie wpuścić? :)

    >> Sam tag nie kosztuje drogo (ca 60zł). Procedura otrzymania jest z lekka
    >> upierdliwa i wieloetapowa.
    >
    > I nie ma tam jakiejs bateryjki?

    Nie ma. To jest laminat z metalowymi foliami i czipem w średku. To ma
    wytrzymać wystawienie na równikowe słoneczko i jest dość trudno usuwalne
    raz się to na lampę naklei.

    > wystarczy mieć w kieszeni, czy trzeba np przy szybie trzymać?
    > Bo odczytać z odległości rzędu metra, przez blachę samochodu, to już
    > jest spore osiągnięcie.

    Szyba (formalnie nie wolno) lub lampa. Czytniki są chyba po bokach na
    górach bramek.

    >>> Chyba, że już tak nie ma.
    >>> A znając łatwość posiadania samochodu w Singapurze ... to chyba lepiej
    >>> wynająć?
    >
    > A propos - są w Singapurze jakies wypożyczalnie samochodów?
    > I można nimi do Malezji?

    Na pewno jest sporo wypożyczalni. Formalnie też nie ma przeszkód, aby te
    tagi miały, ale spodziewam się, że firmy wynajmujące nie pozwalają na
    wyjazdy z SG, przynajmniej za normalną cenę.

    >>> A z drugiej strony - Malezja się boi najazdu singapurskich, czy raczej
    >>> Singapur najazdu malezyjskich? Może w drugą stronę sprawa wygląda
    >>> podobnie od dawna, i się Malezja wk* ? :-)
    >>
    >> Oficjalnie dla poboru opłat i ściągalności mandatów, innych kar i
    >> monitoringu zagranicznych pojazdów.
    >
    > Słusznie, mandatów też :-)
    > Ale ten TNG Wallet daje się przedplacic tylko drobną kwotą?

    Tak. Z tym TNG też było zresztą takie kuriozum, pokazujące jak swietnie
    to wszystko było zorganizowane, że nie można było jej nabyć w SG ani
    nawet na granicy, a mieć ją należało bo tylko tak dawało się pobrać
    opłatę (podatek) na granicy.

    >> W SG jest inny system opłat drogowych, parkingowych etc. oparty o aktywne
    transpondery (googlnij ERP
    >> system Singapore jeśliś ciekaw), których nie wymaga się od obcych
    >> pojazdów.
    >
    > Że Malezja chce jakiś opłat także od zagranicznych samochodów,
    > to nie jest dziwne.
    > Ale od innych państw też wymagaja VEP, czy tylko Singapur się naraził?

    Od innych też.

    >>> A jak z ceną paliwa - taniej w Singapurze czy Malezji?
    >> W Malezji dużo taniej (ma własne zasoby), ale raz, zagranicznym nie
    >> wolno kupować najtańszej,
    >
    > Wow. Dotowana jakaś, czy co?

    Jak mają własne zasoby to może być tanio. Może i też dotują. Przebitka w
    stosunku do SG jest ze 3x na tej droższej.

    >> dwa, do SG nie wolno wwieźć więcej niż 2/3 baku.
    >
    > Aaa, źle wyczytałem
    > https://sdmotors.sg/the-drive-hive/driving-to-malays
    ia-heres-what-you-need-to-be-ready/
    >
    > "Ensure your fuel tank is at least three-quarters full before exiting
    > the Singapore-Malaysia land checkpoints. This also applies to the fuel
    > tanks of plug-in hybrid electric vehicles.
    >
    > If you do not abide by this "three-quarter tank rule", you might be
    > forced to do a U-turn at the check points, be slapped with a fine of
    > up to S$500 by Singapore Customs, or even be prosecuted in court.
    >
    > This three-quarter tank rule is to regulate the amount of fuel
    > Singapore-registered vehicles can load up in Malaysia. Anyway, you
    > also don't want to be caught running low on fuel at the start of a
    > road trip to Malaysia."
    >
    > Dbałość państwa o płacenie podatków jest zrozumiała :-)
    >
    > Taa, trzeba sobie dorobić przycisk, który pokaże raz pełny bak, a raz
    > tylko połowę :-)
    >
    > Ile obecnie kosztuje w Singapurze zezwolenie na posiadanie samochodu?
    > Może bogaci się nie bawią w groszowe oszczędności, a reszty nie stać
    > na samochód.

    W granicach 280k pln. Ale to nie jest ten powód. Jest kilka innych,
    które robią całą rzecz małoatrakcyjną.

    Po pierwsze, przeciętny Singapurczyk nie jest zbyt uzdolniony
    technicznie w sensie manualnym. Czym zamożniejszy, tym zwykle mniej.
    Może z kilka promili (nie przesadzam) byłoby w stanie taki przycisk samemu
    zrobić. Musieliby to komuś zlecić co kosztowałoby raczej sporo, bo rzecz
    jest niewątpliwie nielegalna.

    Po drugie, jak miałby wyglądać model biznesowy? :) Przy jakiejkolwiek
    regularnej komunikacja przez granicę samochodem na pewno zapali się
    stadko czerwonych lampek i będą ten samochód trzepac równie regularnie
    właczając w to inspekcje baku. Jak modyfikacja wyszłaby na jaw to myślę,
    że właściciel miałby grubo pozamiatane.

    Jest jeszcze parę pomniejszych powodów w rodzaju, że trzeba by cyrklować
    aby nie trafiać na kolejki na przejsciach, czyli planować rzecz poza
    godzinami szczytu etc. Jak się pracuje to takie wyprawy w środku nocy
    lub w środku dnia nie są za atrakcyjne.

    > Ale taki zarejestrowany w Malezji, to byłoby coś ... nie, sąsiedzi
    > zaraz doniosą :-)

    https://onemotoring.lta.gov.sg/content/onemotoring/h
    ome/driving/entering_and_exiting_singapore/cars-and-
    motorcycles-registered-in-malaysia.html
    Jak jesteś obywatelem lub rezydentem to nie możesz. Ktoś nielokalny
    musiałby ten samochód wwieźć a pewnie by się przyczepili, jeśli
    wyjeżdżałby bez niego.

    >> Tak, że głowny powod otagowania to najpewniej ekstra dochody.
    >
    > Dochody pewnie tak, ale inne państwa mają tak samo, czy tylko
    > Singapur? Może Singapur sobie zasłużył :-)

    Mają tak samo.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: