  • Data: 2020-08-11 22:03:43
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > Chodzilo mi raczej o to, ze jak z obliczen wychodzilo, ze potrzebny jest
    > kondensator 3.3mF, to sie wstawialo taki, moze 4.7mF, moze 6.8 ... ale
    > nie wiekszy.
    >
    > Dzis w przetwornicy na 200kHz to jaki jest potrzebny ?
    >
    > Hm, tak sobie licze ... przy pradzie 1A i czasie 5ms - polowa polokresu
    > sieci, to  jest 5mC.
    > 1V tetnienia z kondensatorem 5mF.
    >
    > Jakie napiecie tetnienia akceptujemy np w 50W wzmacniaczu ? :-)
    Nawet kilka volt może być jeżeli PSSR wzmacniacza jest odpowiedni.

    > Albo w radiomagnetofonie co bierze 1A 12V?
    >
    > Dzis ... ile akceptujemy np w 19V zasilaczu do laptopa ?
    >
    > A ile w 5V ładowarce do telefonu ?
    >
    > Bo mi wychodzi, ze 10mV przy 4A i 100kHz wymaga 2mF ... nie pomylilem
    > sie gdzies ?
    > Tyle, ze elektrolit tego nie wygladzi.
    Dlatego powinny być jeszcze ceramiki żeby szpilki likwidować, sam
    elektrolit nie da rady.

    Ale to wynikało z wielkości i tego że na zwykłym prostowniku kondensator
    nie pracuje impulsowo jak na przetwornicy, dlatego w starych sprzętach
    pracują dziesiątkami lat a w nowych tylko kilka.

    > A od czestotliwosci nie ?
    > Hm ... jak napiecie stale, to prad nie plynie, wiec jakie straty, ale
    > skoro filtrujemy 100Hz, to jednak plynie spory prad.

    > Niby taki sam jak przy 100kHz ...
    No nie, popatrz na przebiegi przetwornicy (poza rezonansowymi) jakie
    kondensator dostaje w porównaniu do starych zasilaczy.

    --
    Janusz