  • Data: 2022-01-18 15:07:45
    Temat: Re: Tuner NC+
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/01/2022 14:43, J.F wrote:
    > A ja tez nie wiem, co Trybun ma na mysli.

    Z opisu wynika, że czasami przelatuje mu kilka programów do przodu. Mój
    się tak zachowuje. Wina UI.

    > Reakcja na przyciski jest bardzo spozniona,

    To efekt jakiegoś głupiego while(). Może bardziej uwikładnego, ale to
    ciągle głupie while().

    > Nawet sekundy sa ciekawe, bo ... co oni w tym czasie robia?

    Pewnie czekają.

    To może zdumiewające, ale jestem jedną z niewielu osób, która nie
    potrafi używać tego urządzenia bez ochoty rzucaniem pilotem. Suweren nie
    widzi problemu.

    > Procesor jest zajety na 99.99% innymi procesami, "ważniejszymi" ?

    Tego się nie dowiem.

    > Ale .. ten tuner NC+ to jeden model?
    > Chyba nie.

    Miałem w ręku ze 4 różne, w róznych wersjach softu. Wszystkie miały ten
    sam problem z responsywnością. To problem architektury oprogramowania a
    nie konkretnego urządzenia. Co prawda występuje poprawa w nowszych, ale
    idę o zakład że mnożą MHz i to jest ta "poprawa".

    > Kto ich tam wie.
    > Moze chce wyswietlic nr kanalu i nazwe, nazwy jeszcze nie ma :-)

    To niech wyświetlają nic. Jakkolwiek Apple nie lubie, to przyznaję, że
    Apple stawia na responsywnośc. Ma się pojawić *płynnie* choćby i czarny
    kwadrat. Ale ma być płynnie. To decyduje o poczuciu kontroli przez
    usera. Sprzęt ADB jest odwrotnością tej koncepcji. Lagi to ich
    specjalność. Nawrt nie związane z tunerem - niektóe opcje w menu
    "wchodzą wiecznośc" bez graficznego potwierdzenia co jest na opak
    ostatnich 30 lat informatyki z okolic UI.

    > ADB?

    Tak twierdzili.

    > Gdzies tam jeszcze moze byc problem sprzetowy - np programista
    > wyswietla cos na ekranie, i zmienia dekodowany kanal,
    > a kosc wygasza ekran do czasu odebrania danych TV ...

    Ale nie wygasza wątku odpowiedzialnego za UI.

    Problemem dekoderów NC+ jest t, że klikasz sobie kanał w górę kilka razy
    i zajmuje to od 0 do 2 sekund czasu. Nie możesz klinkąc 4x i zakładać że
    wylądujesz 4 kanały wyżej. Wylądujesz tam, gdzie aktualnie lagi były. To
    zdumiewające, że na 8-bitach miewałem lepszej jakosci UI niż to ... to coś.

    Znaznaczam: czepiam się. Znajomy mechanik samochodowy twierdzi, że u
    niego działa. Podobnie znajmy bankowiec. Zać pani w budce NC+ poradziła
    mi abym tak szybko nie klikał i będzie dobrze.