eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić › Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 29 Nov 2016 11:03:09 +0100

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek napisał(a):

    > Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
    > Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

    Sporo jeszcze zależy po czym się jeździ.
    Bo problem w tym, że trudno powiedzieć które opony są te lepsze.

    Zależy po czym się jedzie.
    Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
    Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
    mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
    opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

    No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
    Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
    przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
    powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
    rowu.