  • Data: 2014-04-14 19:37:27
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Raczej odpada, z uwagi na *różne* średnice, stąd z resztą pomysł uchwytu
    > wiertarskiego. Znalazłem coś takiego:

    Ale dlaczego miało by odpaść?
    Jest precyzyjniejsze niż najlepszy uchwyt uniwersalny. Ma znacznie
    mniejszą masę i co najważniejsze rozłożoną bliżej osi, więc moment... no
    bez porównania (promień jest w kwadracie przecież). Na dodatek tulejki
    są zakresowe. Ja używam najchętniej ER25 i tam tolerancja wynosi
    zazwyczaj 1mm, czyli mam 6-7mm, 7-8mm itd. np: 15-16mm jako max.

    Może dobrym wyjściem jest zrobienie końcówki z ER16, jeżeli nie masz
    dużych średnic. Tanie toto i skuteczne (nie nadaje się do gwintowania -
    do tego są specjalne tulejki z kwadratowym przechwytem gwintownika, ale
    to chyba nie Twój problem :).

    Miłego.
    Irek.N.