  • Data: 2014-04-16 12:17:37
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podpytam w tym wątku. Jak ułątwić sobie pracę i szybko ręcznie zmieniać
    narzędze?
    W moim przypadku to wiertło. Przy maszynie CNC. Od 2,5 mm do 12 mm. Do 3000
    obr/min.
    Teraz mam w uchwycie wrzecina założony uchwyt wiertarski.
    Minus to:
    1. małe wiertło wchodzi niecentrycznie, jak się szybko to robi. Dwie szczęki
    je chwytają. Trzeba skręcić szczęki w miarę na średnicę wiertła i dopiero je
    wsunąć.

    2. nie ma powtarzalnej pozycji w osi Z wiertła.

    Myślę nad umocowaniem wszystkich wierteł w wałkach fi 12 i je chwytać. Może
    nawet w ER20 od razu. Ale to potrzeba 2 klucze.

    Robert