  • Data: 2021-10-13 00:29:35
    Temat: Re: Urządzenie do obrócenia obrazu z HDMI?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Collie <p...@b...pl> napisał(a):
    > To spójrz w lustro i zobacz, czy Twoje lewe ucho
    > jest w odbiciu lewe.

    Co to ma wspólnego z obrotem? Obrót to nie odbicie. To nie tylko zamiana
    lewa-prawa, ale też góra-dół. Rotate, not flip.

    Generalnie odbcie jest obrotem, ale wokół innej osi. Obrót jest dookoła osi
    prostopadłej do obrazu, odbicie jest dookoła osi idącej wzdłuż obrazu.
    Ponieważ w przestrzeni mamy trzy osie, mamy też trzy możliwości obrotu. W
    lotnictwie wyróżnia się więc przechylenie, pochylenie i odchylenie.

    > A jak chcesz zobaczyć obraz
    > odwrócony w pionie (do góry nogami), to wystarczy
    > matówka bez lustra. Nawet bez obiektywu foto -
    > wystarczy mała dziurka (vide camera obscura).

    Nie chcę nic zobaczyć, chcę znaleźć rozwiązanie problemu Mateusza. Projektor
    powinien mieć możliwość włączenia obrotu o 180 stopnu. Jeśli nie ma, to
    trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w naturalnym dla siebie
    położeniu. Próbowałem znaleźć obracacz HDMI ale bez rezultatu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/