    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Urządzenie do obrócenia obrazu z HDMI?
    Date: Wed, 13 Oct 2021 14:06:26 +0200

    On 13.10.2021 00:29, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Nie chcę nic zobaczyć, chcę znaleźć rozwiązanie problemu Mateusza.
    > Projektor powinien mieć możliwość włączenia obrotu o 180 stopnu. Jeśli
    > nie ma, to trzeba wykombinować takie mocowanie, żeby był w naturalnym
    > dla siebie położeniu. Próbowałem znaleźć obracacz HDMI ale bez rezultatu.

    Znalazłem! Udało się ostatecznie obrócić obraz na wyjściu urządzenia
    źródłowego którym jest jeden z popularnych TV Boxów z Androidem. Te
    skrzynki nie mają akceleratorów tak jak telefony (bo i po co) co
    implikuje że opcje obracania ekranu są z poziomu systemu pozaszywane tak
    aby na sztywno utrzymywały jeden "właściwy" horyzont - pewnie po to żeby
    przy włączaniu różnych aplikacji na nich nie zmieniał się obraz, ale...

    1. Jedna z wielu dostępnych aplikacji do obracania (choć ta wyjątkowo
    polecana do TV Boxów -
    https://www.cnx-software.com/2016/08/02/how-to-set-a
    ndroid-tv-box-video-output-to-portrait-mode/
    no kurde...nie działa. Można sobie wybierać opcje, ale nie dział.
    Przetestowałem kilkanaście innych ale efekt ten sam, to dłubie dalej.

    2. Zmieniam jakieś parametry w ustawieniach systemowych z poziomu
    konsoli -
    https://forum.khadas.com/t/rotate-video-output-to-po
    rtrait-mode-android/1313/4
    -
    https://forums.developer.nvidia.com/t/configure-disp
    lay-orientation-to-reverse-landscape/57594,
    nic się nie zmienia.

    3. Piszę na grupie pl.misc.elektronika z nadzieją na jakieś urządzenie
    typu HDMI splitter.

    4. Szukam ewentualnie innej przystawki, ale tu zero zaskoczenia -
    parametr jakim jest "możliwość obracania ekranu" nie istnieje w
    recenzjach czy opisach ?\_(?)_/?

    5. Szukam po używkach - ktoś używał, pewnie ma jeszcze możliwość
    podłączenia - to pytam https://i.ibb.co/Ch4NJNh/uzywane-boxy.png

    6. Sprawdzam jeszcze raz tę aplikację Set Orientation 1.1.4 i...coś
    zaczęło działać! Działa Portrait, Portrait (reverse) ale ustawiając
    "Landscape (reverse) wraca do Landscape ja pie...

    7. Zaczynam myśleć o wykorzystaniu rPI 3b+ które mam i zainstalowaniu
    OSMC, OpenElek czy Lakka - nie znam żadnego. Mam dostępny pendrive,
    wolny dysk 2,5" SSD ale czytam że z rPI 3 nadal potrzebna jest karta SD
    na sam boot...tego akurat k nie mam pod ręką.

    8. Trafiam przypadek na
    https://android.stackexchange.com/a/199266/361683 gdzie odpowiedź która
    ma -1 punkt sugeruje żeby zmienić coś w ustawieniach które kojarzą się z
    opcjami dla niepełnosprawnych i nagle "Landscape (reverse)" zaczął
    działać...

    ( ? ?? ?)

    --
    Pozdrawiam,