  • 41. Data: 2011-05-30 16:05:46
    Temat: Re: Uwaga na Vectre [przynajmniej w W-wie]
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Nauka do CCNP? ;)

    A osób zdających egzaminy w Cisco mamy w Polsce... 1000 rocznie? Czy
    przesadzilem? :-)

  • 42. Data: 2011-05-30 16:32:13
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-30 18:05, Maciej Bebenek pisze:

    > A osób zdających egzaminy w Cisco mamy w Polsce... 1000 rocznie? Czy
    > przesadzilem? :-)

    Srednio 2 grupy po 15 osob razy 16 miast wojewodzkich daje nam 480
    potencjalnych zdajacych co pol roku. Tak wiec na rok 960 osobek i
    doliczmy kilkadziesiat zdajacych bez kursu wiec strzeliles chyba
    idealnie :P Ale to juz chyba zrobilo sie zbyt bardzo OT :)

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 43. Data: 2011-05-30 17:10:00
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Mon, 30 May 2011 16:16:32 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Bzdury totalne. Czy skoda fabia, kupiona przez Jana Kowalskiego, a 100
    > skód fabii kupionych przez Jogurt &Co. czymś się różnią?
    > Odpowiedź brzmi: z reguły tak - 100 skód ma lepsze wyposażenie, niższą
    > cenę jednostkową i z reguły lepsze warunki serwisu i ubezpieczenia.

    nie, nie... 98 skod jest w wersji ABC a 2 to dla wyzej postawionych
    w hierarchi. a Jan Kowalski kupuje taka wersje jaka chce i na jaka
    go stac.

    > Proszę mi nie wmawiać, że statyczne IP wraz z ewentualnym revDNSem to
    > element super gry rynkowej w segmencie B2B.Od kiedy mam łącze stałe w
    > domu (a będzie już prawie 11 lat), to zawsze miałem stałe IP, a od
    > bodajże 6 lat revDNS wg swojego uznania.

    khm. i docieramy do sedna... stale IP - jezeli klient ma jakas usluge
    "dla domu" to najczesciej jest to zmienne IP - a tu mamy revdns wedlug
    uznania dostawcy...

    -j.

  • 45. Data: 2011-05-30 17:30:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Andrzej Banach <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > doliczmy kilkadziesiat zdajacych bez kursu wiec strzeliles chyba
    > idealnie :P Ale to juz chyba zrobilo sie zbyt bardzo OT :)

    Ale dalej nie wiem, co z tym BGP na neostradzie czy łączu w kablowce...

  • 44. Data: 2011-05-30 17:30:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    robert jakub <r...@r...org.pl> wrote:

    > nie, nie... 98 skod jest w wersji ABC a 2 to dla wyzej postawionych
    > w hierarchi. a Jan Kowalski kupuje taka wersje jaka chce i na jaka
    > go stac.

    Ze swoich obserwacji twierdzę, że jest inaczej, szczegolnie w zakresie tych
    2 sztuk, ale to już OT

    > khm. i docieramy do sedna... stale IP - jezeli klient ma jakas usluge
    > "dla domu" to najczesciej jest to zmienne IP - a tu mamy revdns wedlug
    > uznania dostawcy...

    Pozostaje pytanie, ile kosztuje to zmienne IP? Z tego, co pamietam, w
    DOCSisie zmienne IP jest droższe w realizacji.

  • 46. Data: 2011-05-30 18:01:29
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-30 19:30, Maciej Bebenek pisze:

    > Ale dalej nie wiem, co z tym BGP na neostradzie czy łączu w kablowce...

    Jak to co? Spinasz taka neostrade z docsisowym laczem i masz mega
    niezawodne lacze "BIZNESOWE". Do tego swoja adresacja PI, paredziesiat
    szaf i Atmanowa serwerownia sie chowa. Do tego swoj wiatrak jako
    dostawca "pradu" i biznes jak ta lala :P

    Wiem wiem, ale jak temat z dupy to i odpowiedzi "na poziomie" :P Nie
    robmy juz dalej smietnika z polip'a :) Za porzadny na to jest.

    pozdrawiam

  • 47. Data: 2011-05-30 19:29:57
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

> [...]

    > A czy ktoś może mi wytłumaczyć, co można zrobić z BGP na jednym łączu,
    > nawet z kilkoma numerami IP? Bo jakoś ten problem do mnie nie przemawia,

    E.... tani routing krajowy do AS5617? Dodatkowo z bekapem w świat :P

    --
    Ślązak

  • 48. Data: 2011-05-30 19:45:05
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    > Nie do końca odpowiadasz na moje pytanie. Ja nie pytam o to czy Tepsa
    > mogłaby oferować BGP na DSL-ach. Ja pytam jaki procent użytkowników
    > tych DSL-i potrzebuje BGP czy chociażby wie co to jest.

    Starałem Ci się dokładnie odpowiedzieć na pytanie, być może odpowiedź
    była nie dość czytelna: mali ISP, którzy na swoim terenie nie mogą
    otrzymać tanio dostępu do AS5617 (bo koszt transmisji do TP-X pożre cały
    interes) wybraliby jako styk krajowy DSL z opcją BGP zamiast - tu sądzę,
    że jesteśmy zgodni - zdecydowanie za drogich tepsianych 'symetryków'.

    [...]

    > Dlatego zamiast sztucznego nazewnictwa "dom"/"biznes"
    > wolałbym np. łącze DSL plus dodatkową opłatę za stałe IP, revDNS czy co
    > tam potrzeba. Po prostu czytelniejsze dla klienta.

    Obawiam się, że idąc tą drogą możemy jednak niepostrzeżenie zbliżyć się
    do sytuacji, którą obrazkowo przedstawiał Maciej Be:

    http://i700.photobucket.com/albums/ww7/imike12706/GS
    %20Post%20Pictures/net-neutrality-fail.jpg

    --
    Ślązak

  • 49. Data: 2011-05-30 20:50:25
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-30, o godz. 21:45:05
    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> napisał(a):

> [...]
    > cały interes) wybraliby jako styk krajowy DSL z opcją BGP zamiast -
    > tu sądzę, że jesteśmy zgodni - zdecydowanie za drogich tepsianych

    No ale to jest nadal gdybanie że mali ISP staraliby się to wykorzystać
    a nie to ilu obecnych użytkowników potrezbuje/wie co to BGP.

> [...]
    >
    > http://i700.photobucket.com/albums/ww7/imike12706/GS
    %20Post%20Pictures/net-neutrality-fail.jpg

    Nietrafione zupełnie porównanie jeśli chodzi o naszą dyskusję. Bo
    rysunek dotyczy głównie dostępu do różnych treści a nie usług
    świadczonych przez operatorów. Zwróć uwagę że np. oferty sieci
    komórkowych można zwykle składać dodając do podstawy dodatkowe klocki.
    Pozwala to użytkownikowi dobrać ofertę do tego co potrzebuje.

    Zdrówko

  • 50. Data: 2011-05-30 22:31:17
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    > No ale to jest nadal gdybanie że mali ISP staraliby się to wykorzystać
    > a nie to ilu obecnych użytkowników potrezbuje/wie co to BGP.

    No to jeszcze raz: wśród obecnych użytkowników DSLi jest cała masa
    małych ISP, którzy wiedzą co to jest i z chęcią zestawili by sobie sesje
    BGP. Ilu? Nie wiem, ale sporo. Drugą częścią hipotetycznej grupy
    docelowej BGP@DSL są userzy podobni do Ciebie - kilka łącz 'domowych'
    zagregowanych do kupy. Dlaczego tepsa nie sprzedaje DSLa z BGP? Bo jest
    za tani, jak na tego typu usługę w porównaniu do ofert 'symetryków',
    które funkcjonalność BGP mogą posiadać - i to w trzech wariantach.

    > Nietrafione zupełnie porównanie jeśli chodzi o naszą dyskusję. Bo
    > rysunek dotyczy głównie dostępu do różnych treści a nie usług
    > świadczonych przez operatorów.

    Porównanie trafione o tyle, że o ile na rysunku mowa o dostępie do
    treści, to teraz dyskutujemy o dostępie do usług na łączu. Zarówno
    dostęp do treści jak i dostęp do usług może być opisany pierdyliardem
    parametrów, każdy po np. 10 zł.

    > Zwróć uwagę że np. oferty sieci
    > komórkowych można zwykle składać dodając do podstawy dodatkowe klocki.
    > Pozwala to użytkownikowi dobrać ofertę do tego co potrzebuje.

    Mówisz o głosie, czy o danych?

    --
    Ślązak