  • 31. Data: 2023-04-19 17:49:52
    Temat: Re: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Płyta mówi max. 8GB.

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:64400873$0$19611$65785112@news.neostrada.pl...
    BIOS pewnie obsłuży tylko 3 GB.
    Zainstalowałem na czymś podobnym W10 i działało, ale bezustannie mielił jak
    to W10 ma w zwyczaju.

    -----

  • 32. Data: 2023-04-19 17:56:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na każdy szanujący się system operacyjny wymyślono program który udaje
    > komputer. Można na tym programie zainstalować inny (lub nawet taki sam)
    > system operacyjny a na nim programy jakie chcesz. Ma to parę zalet i parę
    > wad. Taki program nazywa się maszyną (komputerem) wirtualnym, w skrócie
    > wirtualką. Komp fizyczny nazywamy hostem, komp wirtualny nazywamy guestem.
    > Ja używam VirtualBox firmy Oracle na kompie z Mintem.

    Dobra. O to chodziło. I taki program będzie do W10, WXP, ...? Zainstalować
    nam którymś z nich i dalej działać jak napisałeś?

    > A Minta to stąd:
    > https://www.linuxmint.com/download.php

    Dzięki. :-)

    neelix

  • 33. Data: 2023-04-19 17:58:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "heby" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Naliczyłem ze 20 filmików po polsku i pewnie setkę po angielsku, na
    > youtubie, po wpisaniu "jak zainstalować XP na wirtualce".

    Dzięki.

    neelix

  • 34. Data: 2023-04-19 18:00:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Wypadało by wspomnieć w tym miejscu że Minta instaluje się nieco inaczej
    > niż windę. Wtykasz pena (lub kładziesz płytę CD) i odpalasz z niej kompa.
    > Po chwili zgłasza się prawie kompletny linuks w wersji live, czyli
    > zainstalowany prowizorycznie w pamięci RAM. Dopiero z niego uruchamiasz
    > proces instalacyjny, klikając w odpowiednią ikonę na pulpicie. Pożytek z
    > tego jest m.i. taki że mając odpalonego linuksa live masz dostęp do
    > programu gparted którym sobie przygotowujesz przestrzeń dyskową.

    Dużo miejsca zajmie?

  • 35. Data: 2023-04-19 18:38:09
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 19 Apr 2023 18:00:25 +0200, użytkownik neelix napisał:

    > Dużo miejsca zajmie?

    Linuks live w ogóle miejsca dyskowego nie zajmuje. Znika z chwilą
    wyłączenia kompa. Mint zainstalowany na dysku zajmuje ok. 10 GB. Myślę że
    jeśli chodzi tylko o wypróbowanie Minta, partycja 15-20 GB wystarczy,
    zwłaszcza że spod Minta masz bezproblemowy dostęp do windzianych partycji
    wraz ze wszystkimi rezydującymi tam zasobami danych. Możesz sobie np.
    korzystać z muzyki spod windy lub oglądać filmy czy zdjęcia z partycji
    windzianych. W drugą stronę już gorzej :)
    Minta (i linuksy w ogóle) instaluje się na partycji typu ext4 a nie NTFS
    czy FAT.

    Przy okazji powiem jak należy instalować XP, W10 i Minta. Najpierw
    instalujesz XP, wiadomo każdemu w jaki sposób. Potem instalujesz W10,
    którego instalator uwzględni obecność XP i zajmie bezczelnie całą
    pozostałą przestrzeń dyskową. Na koniec instalujesz Minta czyli odpalasz
    live, sięgasz po gparted i odcinasz sobie od końca te 20 GB na niego, a
    potem uruchamiasz instalację i instalujesz minta właśnie na tym kawałku.
    Po skończonej instalacji restart i po ponownym uruchomieniu kompa widzisz
    okno gruba (bootloader) gdzie wybierasz sobie OS który chcesz uruchomić.
    Oczywiście, po pewnym czasie (u mnie 1 s) który możesz sobie ustawić,
    załaduje się OS domyślny czyli Mint. Ale to też możesz ustawić i komp
    będzie startował z XP lub W10.

    --
    Jacek

  • 36. Data: 2023-04-19 18:43:30
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 19 Apr 2023 17:56:53 +0200, użytkownik neelix napisał:

    > Dobra. O to chodziło. I taki program będzie do W10, WXP, ...?
    > Zainstalować nam którymś z nich i dalej działać jak napisałeś?

    Nie wiem czy są jakieś wirtualne maszyny na XP :) Są na pewno na W10. Więc
    zassij taką, zainstaluj na W10 i dopiero na niej instaluj pozostałe
    systemy. Ale jeszcze raz uprzedzam, z początku będziesz rzucał k... :)
    Systemy na wirtualkch są upierdliwe. A to maksymalizacja/rozdzielczość, a
    to transfer danych między hostem a guestem, a to kłopoty z niektórymi
    urządzeniami.

    --
    Jacek

  • 37. Data: 2023-04-19 20:55:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-04-17 o 14:09, neelix pisze:
    > Mam starą płytę P35 Neo2 z procesorem Intel Core2 Duo E6550. Podobno 64
    > bity. Do WXP instaluję W10. Ramu 2GB. Komputer domowego użytku.
    > Zainstalowałem na razie  wersję 32 bity bo 64 coś długo startowała więc
    > przerwałem. Zajęło ok. 14 GB  na partycji 40 GB (miało być W10 64 bity).
    > Udało się zainstalować Office 2007. Norton AV i drukarka HP już nie. Czy
    > warto instalować W10 64 bity?

    Nie. A poza tym szkoda prądu, jak to ma dłużej chodzić. Taki zestaw C2D
    z monitorem to pewnie bierze na luzie ze 100W.

  • 38. Data: 2023-04-19 20:56:32
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-04-17 o 14:18, heby pisze:

    > Zainstaluj tylko Win10. WinXP odpalaj w wirtualnej maszynie. Nie
    > poczujesz różnicy w jakości pracy.

    Nie sądzę.

  • 39. Data: 2023-04-19 21:04:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/04/2023 20:56, pueblo wrote:
    > Nie sądzę.

    A ja sądzę. Wskazany procesor ma "sprzętowy" wirtualizator, więc z
    prędkością nie ma różnicy, sterowniki do ekranu są bliskie perfekcji,
    dowolne urządzenie USB można przekazać do maszyny w całości, konsumpcja
    RAMu może być jakimś problemem, ale jak się używa Nero czy innych
    fistaszków, to bez znaczenia.

    Może rozwiń, co uważasz za problematyczne w takim setupie.

  • 40. Data: 2023-04-19 21:18:48
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 17.04.2023 14:18, heby wrote:

    > Zainstaluj tylko Win10. WinXP odpalaj w wirtualnej maszynie. Nie
    > poczujesz różnicy w jakości pracy. O ile to w ogóle potrzebne.

    Popieram, tylko zamiast Win10 bym polecił Debiana lub Ubuntu. Zasobów
    mniej zeżre (z wieeelu powodów) a wirtualizację tak samo ogarnie.

    --
    pzdr
    Roman