  • 21. Data: 2023-04-18 22:25:21
    Temat: Re: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/04/2023 22:00, neelix wrote:
    > F2280.

    Kierunek: wysypisko śmieci.

    Ale:

    https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-
    deskjet-f2200-all-in-one-printer-series/3390944/mode
    l/3390946

    Wychodzi na to że ma działać na win10 bez sterowników producenta.

    > Do niedawna były dostępne definicje wirusów. Darmo.

    Same definicje nic nie dadzą. Jeśli produkt nie jest przystosowany do
    pracy z Win10 to współczesne zagrożenia mogą być przez niego trudnoe do
    zauważenia.

    > Nie za 200-300 zł
    > rocznie. Czytałem, że ktoś narzekał na Defendera bo wirusa nie usunął a
    > inny usunął. Chyba Avast.

    Albu usunął placebo. Podstawową funkcją antywirusów jest sprawiać
    wrażenie potrzeby ich istnienia.

    > Przyzwyczajenie to druga natura. :-)

    To najgorsza choroba.

  • 22. Data: 2023-04-18 22:30:00
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Trybun" <L...@j...cb> napisał w wiadomości
    > W kwestii drukarki, też nie miałem do swojego Canona sterów pod W10, na
    > stronie były pod W8, pobrałem, zainstalowałem i pod 10ką drukarka śmiga.

    HP F2280. Pod WXP mam ostatni.

    > Druga sprawa jest taka że jak wersja 32bity waży 14GB to wersja 64 na
    > pewno nie podwoi tej wartości. Ciekawostka - instalka 32bit waży prawie
    > dwa razy więcej niż 64bity. Czym to idzie nie mam pojęcia, ale tak jest,
    > mam oba nośniki.

    Pod W10 64 mam zajęte na partycji 14,8 GB, a już mam tam doinstalowany
    Office. Jak pierwszym razem był W10 32 bity to też było ok 14 GB. Iso 32
    bity ma 3,91 GB, a 64 - 5,59 GB.

    neelix

  • 23. Data: 2023-04-19 10:13:55
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 18 Apr 2023 22:02:45 +0200, użytkownik neelix napisał:

    > Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakoś nie mam ciągu. Może leniwy jestem albo już wygodny? Po tylu latach
    > rewolucje? :-)

    Powiem ci tak: Mint Mate jest bardzo podobny w obsłudze do XP, w ciągu
    jednego dnia ogarniesz a dalej to już tylko zachwyt :) Zalety: Nie rozp...
    się tak że trzeba co pół roku reinstalować jak XP. Nie wymaga żadnego
    antywira. Przychodzi z preinstalowanymi podstawowymi programami, jak jakiś
    nie pasuje albo brakuje, od/doinstalowanie jest banalnie proste. Nie
    potrzebujesz żadnych sterowników, wszystkie są w systemie. Jak już musisz
    mieć jakiś progs spod windy, wiele da się odpalić na linuksie. Jest
    konfigurowalny w stopniu jakiego sobie nie wyobraża użytkownik windy. Gdy
    masz nietypową potrzebę, dużo łatwiej ogarnąć na linuksie niż windzie (na
    której to może być nawet niemożliwe). W moim kręgu znajomych i rodziny
    niemal wszystkim poinstalowałem Minta, a to "znawcy" nie odróżniający OS-a
    od komputera czy gogla od firefoxa. I wszyscy śmigają włącznie z kobietami
    a ja mam spokój bo nic się nie psuje :)
    Dlatego mówię - zainstaluj W10, na wirtualce XP i Minta. Jednego do
    użytku, drugiego dla zabawy. Pobaw się a jak nie zapasuje, skasuj. Ja mam
    Minta a na wirtualce XP, W7, W10, Androida, Ubuntu i czasem do nich zajrzę
    jak ktoś pyta o jakiś szczegół.
    I jeszcze dopowiem - praca na wirtualnych systemach wymaga pewnego obycia.
    Zanim go zdobędziesz, nieraz się wq... :) Dlatego lepiej jest instalować
    systemy na oddzielnych partycjach. Spartycjonuj dysk i zainstaluj w
    kolejności XP, W10 a na końcu Minta. Wtedy po włączeniu kompa wystartuje
    ci bootloader grub w którym wykonasz wybór systemu (grub znajduje
    wszystkie OS-y automagicznie).

    --
    Jacek

  • 24. Data: 2023-04-19 11:03:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.04.2023 22:13, neelix wrote:

    > Da się taki jeszcze kupić? Pewnie z odzysku, bo chyba nie nowy. Lubię
    > nowe rzeczy.

    Na alle moduł 1x2GB DDR2 sprzedawany jako nowy kosztuje 20zł, używany 10zł.

    > Oby. Ostatnio czytałem szukając nowego AV jak ktoś narzekał, że Defender wirusa
    nie usunął. Teraz programy AV mają cholernie drogie subskrypcje po upływie 1 roku. Na
    moim Nortonie WXP jechał za darmo. Dopier niedawno zaprzestali udostępnianie
    definicji.

    Skoro i tak nie masz definicji, to nie ma nad czym się zastanawiać.

    - https://www.av-test.org/de/antivirus/privat-windows/

    Defender wbudowany w W10, wyżej w stawce od Nortona.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2023-04-19 17:19:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > kolejności XP, W10 a na końcu Minta. Wtedy po włączeniu kompa wystartuje
    > ci bootloader grub w którym wykonasz wybór systemu (grub znajduje

    Zadam głupie pytania: co oznacza "na wirtualce". Czegoś takiego nie robiłem.
    Jakieś szczegóły? A Minta to skąd? Kto pyta nie błądzi. :-)

    neelix

  • 26. Data: 2023-04-19 17:25:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/04/2023 17:19, neelix wrote:
    > co oznacza "na wirtualce"

    Naliczyłem ze 20 filmików po polsku i pewnie setkę po angielsku, na
    youtubie, po wpisaniu "jak zainstalować XP na wirtualce".

    > A Minta to skąd?

    Słyszałes kiedyś o google?

  • 27. Data: 2023-04-19 17:27:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    BIOS pewnie obsłuży tylko 3 GB.
    Zainstalowałem na czymś podobnym W10 i działało, ale bezustannie mielił jak to W10 ma
    w zwyczaju.

    -----

  • 28. Data: 2023-04-19 17:42:28
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 19 Apr 2023 17:19:22 +0200, użytkownik neelix napisał:

    > Zadam głupie pytania: co oznacza "na wirtualce". Czegoś takiego nie
    > robiłem.
    Na każdy szanujący się system operacyjny wymyślono program który udaje
    komputer. Można na tym programie zainstalować inny (lub nawet taki sam)
    system operacyjny a na nim programy jakie chcesz. Ma to parę zalet i parę
    wad. Taki program nazywa się maszyną (komputerem) wirtualnym, w skrócie
    wirtualką. Komp fizyczny nazywamy hostem, komp wirtualny nazywamy guestem.
    Ja używam VirtualBox firmy Oracle na kompie z Mintem.

    > Jakieś szczegóły? A Minta to skąd? Kto pyta nie błądzi.
    A Minta to stąd:
    https://www.linuxmint.com/download.php

    --
    Jacek

  • 29. Data: 2023-04-19 17:47:15
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 19 Apr 2023 15:42:28 -0000 (UTC), użytkownik Jacek napisał:

    > A Minta to stąd: https://www.linuxmint.com/download.php

    Wypadało by wspomnieć w tym miejscu że Minta instaluje się nieco inaczej
    niż windę. Wtykasz pena (lub kładziesz płytę CD) i odpalasz z niej kompa.
    Po chwili zgłasza się prawie kompletny linuks w wersji live, czyli
    zainstalowany prowizorycznie w pamięci RAM. Dopiero z niego uruchamiasz
    proces instalacyjny, klikając w odpowiednią ikonę na pulpicie. Pożytek z
    tego jest m.i. taki że mając odpalonego linuksa live masz dostęp do
    programu gparted którym sobie przygotowujesz przestrzeń dyskową.

    --
    Jacek

  • 30. Data: 2023-04-19 17:48:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Na alle moduł 1x2GB DDR2 sprzedawany jako nowy kosztuje 20zł, używany
    > 10zł.

    Z grubsza przeglądałem oferty. Opisy słabe. Obym nie kupił kota w worku.
    Poleganie na sprzedawcy. Oferują nawet takie pod AMD i Intel. Jednocześnie?
    Takie są opisy. U mnie chipset wg książki jest Intela. Sama pamięć Kingston
    (x2) jaką mam nawet nie ma napisane ile jest GB. Siedzą w zielonych slotach.
    Na naklejce tylko masa cyferek. Gdybym dokupił 2GB to wcisnąć w pomarańczowy
    slot jako 3-cia czy kupić 2 x 2GB i znowu w zielone a obecne wywalić? A
    może wywalić 1 i wstawić w zielony 1x2GB? Będą 3 GB?
    Czym się kierować przy zakupie? Intelem i że ma być do PC? Parami czy można
    pojedyńczo? A jak 8GB to we wszystkie 4 sloty czy 2x4GB?

    > Skoro i tak nie masz definicji, to nie ma nad czym się zastanawiać.
    > - https://www.av-test.org/de/antivirus/privat-windows/
    > Defender wbudowany w W10, wyżej w stawce od Nortona.

    Zestawienie ciekawe chociaż Defender daleko. Pierwszy Avast. A może darmowy
    Avast? Będzie lepszy od Defendera czy dać sobie spokój? Kiedyś coś
    instalowałem i przypadkowo coś pośpiesznie zaakceptowałem i okazało się, że
    chyba wlazł ... Avast. Nie dawał się usunąć.

    neelix