  • Data: 2009-02-22 12:36:15
    Temat: Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
    Od: pawell32 <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rylen pisze:

    > Ponieważ powiedział mi to instalator zajmujący się wideodomofonami od
    > dawna więc dlatego pytam i dodam że z wideodomofonem dostarczono
    > (FABRYCZNE) 15 m Linki 6x1.0 mm a nie "drucianej skrętki".(co by ich
    > taniej kosztowało)
    > Jak kupowałem DOMOFON to dostarczono w komplecie 20m skrętki "drucianej"
    > Jeszcze mogę spróbować sygnał video puścić kablem antenowym w ekranie,
    > ale przestrzegano mnie żebym dobrze go obejrzał bo podobno w niektórych
    > żyła w środku jest z żelaza i tylko pomiedziowana...
    > No wiecie , to sie można załamać!
    >
    > Rylen

    co do kabli antenowych to tak, tylko nie z żelaza tylko stal
    miedziowana. nie zauważyłem by się szybko łamały, ale w stosunku do
    miedzi są znacznie tańsze i mają większe straty.
    co do linki, 15 m to nie odległość, pewnie poszło by na zwykłym kablu
    tak samo. z tego co pamiętam w videodomofonach stosowany jest przesył
    asynchroniczny i do tego nadaje się skrętka. dla pewności możesz dać
    dodatkowo koncentryk, tak robi wiele osób, bo sądzą że jak obraz to
    tylko "kabel telewizyjny".

    pawell