  • Data: 2021-09-16 20:05:47
    Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest> szukaj wiadomości tego autora

    > To się cieszę :)

    No ba, ja też :)

    > Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?

    Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
    pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
    możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
    mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
    należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.

    > Uszczkniesz rąbka tajemnicy? ;)
    > Mam ochotę wykorzystać do pewnej rzeczy taki napęd, ale jakoś falownik
    > LG z którym się bawiłem nie chciał się dogadać. Myślałem, że jest to
    > niemożliwe do zrobienia.

    Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
    racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
    Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100% (to
    jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że czas
    z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu pracy jako
    napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by odłączać).
    Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest kiepski, to
    przejść na tryb skalarny.

    U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
    oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z tym
    co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
    obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
    wektorowym.

    Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale skoro
    zagadało ze zwykłym... :)