  • Data: 2021-09-16 22:27:22
    Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-16 o 20:05, Irek.N. pisze:

    > No ba, ja też :)

    > Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
    > pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
    > możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
    > mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
    > należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.

    A widzisz. Czyli jednak falownik z możliwością podłączenia opornika
    hamującego.

    Ale o starcie od zera to chyba trzeba zapomnieć?

    Choć przy reduktorze to chyba nie ma takiego znaczenia.

    > Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
    > racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
    > Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100%
    > (to jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że
    > czas z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu
    > pracy jako napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by
    > odłączać). Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest
    > kiepski, to przejść na tryb skalarny.

    Dostrojenie regulatora PID to podstawa.

    > U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
    > oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z
    > tym co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
    > obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
    > wektorowym.
    >
    > Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)

    Rewers robisz na falowniku czy stycznikami?

    > ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale
    > skoro zagadało ze zwykłym... :)
    Dźwigowy będzie miał dodatkowo odwzorowanie szybu i położenia kabiny. To
    zależy czy Ci to będzie potrzebne czy też nie.