-
Data: 2021-09-16 22:27:22
Temat: Re: Windy towarowe/osobowe - sterowanie i napęd.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-09-16 o 20:05, Irek.N. pisze:
>> To się cieszę :)
>
> No ba, ja też :)
>
>> Powiadasz, że radzi sobie z hamowaniem?
>
> Wyśmienicie. Nawet robiłem pomiary prędkości podnoszenia, gdzie masa
> pomagała i opuszczania, gdzie masa przeszkadzała (masa to około 50%
> możliwości podnoszenia/opuszczania napędu, więc przeszkadzanie raczej
> mocne). Różnica prędkości poniżej 10%. Reaguje na zmiany prędkości jak
> należy, bez przeciągania. Dla mnie bomba.
A widzisz. Czyli jednak falownik z możliwością podłączenia opornika
hamującego.
Ale o starcie od zera to chyba trzeba zapomnieć?
Choć przy reduktorze to chyba nie ma takiego znaczenia.
>
> Miał być Omron serii Q2V lub Q2A (z możliwością podłączenia FB), ale z
> racji dostępności (nie było wyboru w zasadzie) stanęło na tanim MX2.
> Dodany opornik hamowania, skonfigurowany tak, aby był używany w 100%
> (to jakaś paranoja, że falownik woli odłączyć opornik bo mu wyszło, że
> czas z hamowaniem na oporniku jest "znaczący" w stosunku do czasu
> pracy jako napęd, skoro daje radę to nie rozumiem dlaczego miał by
> odłączać). Zrobić autotuning, a jeżeli się nie da albo silnik jest
> kiepski, to przejść na tryb skalarny.
Dostrojenie regulatora PID to podstawa.
>
> U mnie udało się ustawić tak, aby falownik pracował cały czas na
> oporniku, model silnika w falowniku zadziwiająco dobrze zgadza się z
> tym co mam fizycznie, a ponieważ nie mogłem zrobić autotuningu bez
> obciążenia, to wyjątkowo mi to spasowało i w efekcie jadę na trybie
> wektorowym.
>
> Jak widać poza tym opornikiem żadna filozofia. :)
Rewers robisz na falowniku czy stycznikami?
> ps. dostałem ofertę na dźwigowy ABB. Nawet nie taka tragedia, ale
> skoro zagadało ze zwykłym... :)
Dźwigowy będzie miał dodatkowo odwzorowanie szybu i położenia kabiny. To
zależy czy Ci to będzie potrzebne czy też nie.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.21 23:11 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DC blocker i buczące toroidy
- Problemy TSMC cd
- Detektor
- Może tutaj się uda: [NTG] Elewacja / dziurawa Churka
- Falownik jednofazowy a żarówka
- Agregat i "legalność" instalacji
- Uziom
- (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- driver led ?
- Długość wtyku zasilającego ?5.5mm
- Szukam przetwornicy 55-40V>8-8.2V 3-4A
- Kindle - pierwsze wrażenia
- Transformator TS90/16, uzwojenia połączone szeregowo na stałe, z asymetrycznym odczepem, napięcia 16V i 39V a prostowanie pełnookresowe
- regulacja prądu ?
- W jakim celu napięcia symetryczne?
Najnowsze wątki
- 2024-04-27 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-04-27 Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-04-27 Wrocław => Head of Sales (IT services/products field) <=
- 2024-04-27 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-04-27 wymiana ekranu w laptopie
- 2024-04-27 DC blocker i buczące toroidy
- 2024-04-26 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-26 Berlin => IT Network Engineer <=
- 2024-04-26 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-04-26 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-26 Białystok => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT
- 2024-04-26 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-04-26 Warszawa => Product Owner/ Product Manager <=
- 2024-04-26 Warszawa => International freight forwarder <=