-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.dns-netz.com!ne
ws.freedyn.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH
!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
trada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <8...@g...com>
<q96veb$sf0$1@node2.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<3...@g...com>
<3...@g...com>
<a...@g...com>
<7...@g...com>
<4...@g...com>
<m...@4...net>
<f...@g...com>
<1fwrkorjqi3s1$.wery23uw358b.dlg@40tude.net>
<a...@g...com>
<1...@4...net>
<e...@g...com>
<r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
<o9NzE.118370$Kf5.111204@fx14.ams1>
<6...@g...com>
<11gwoz636gs2r.s3omf5bd1ad1$.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Date: Mon, 6 May 2019 12:41:00 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 82
Message-ID: <5cd00fba$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.156.67
X-Trace: 1557139386 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 477 83.26.156.67:57416
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5488
X-Received-Body-CRC: 2359480615
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42563
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8a102fe2-a8f9-43c2-a40a-8f7a08000097@go
oglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 14:40:33 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
> Dnia Sun, 5 May 2019 20:10:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
> napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin
> > Debowski napisał:
> >> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i
> >>> dobrze
> >>> byloby to przetestowac w praktyce.
> >>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
> >>
> >> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
> >
>> > Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium
>> > badające urządzenia do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają
>> > zwykle control room bardziej wypasiony niż dziesięcioletnie
>> > (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z materiałów
>> > których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na
>> > światowych rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej
>> > ucieczki.
>
>> Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to
>> nie
>> ma innego wyjscia.
>
>> Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
>> A gdzie ma np Siemens ?
>> Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.
>Ja Ci podaję adres koreańskiej agencji badającej to o co pytasz,
>a Ty mówisz że to zły adres.
Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?
>To co, mam teraz szukać gdzie inni mają swoje laby?
Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
parowych.
Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
mieli wlasnych labów ?
Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
moze sobie sprawdzic. Duza firma.
A mniejsze ?
P.S. The sale is part of Rolls Royce's plan to withdraw from the steam
turbine business.
https://www.modernpowersystems.com/news/newsrolls-ro
yce-sells-allen-steam-turbines
To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)
PPS. Z tego co widze, to na statkach turbiny parowe ciagle sie
zdarzaja. W tym np tych do przewozu LNG.
Czyzby nie udalo sie zasilic okretowych diesli metanem, a kociol moze
byc opalany byle czym ?
A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?
PPPS. w firmie zle sie dzieje, czy na odwrot - dobrze
https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html
"Firma z Derby dokonała już w bilansie odpisu 790 mln funtów (1mld
dolarów) na wymianę szybciej korodujących lub pękających łopatek
turbiny w tych samolotach. Teraz ogłosiła, że koszt likwidacji tego
problemu mieści się we wcześniejszym oszacowaniu. Reszta biznesu
odbywa się normalnie, więc RR jest pewien, że osiągnie w całym roku
zysk operacyjny i przepływy wolnej gotówki 700 mln funtów (913 mln
dolarów), plus minus o 100 mln.
Na początku tygodnia rząd zawiesił Rolls-Royce w programie szybkiego
regulowania płatności (PPC), który wymaga od jego sygnatariuszy
regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "
O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.19 13:38 J.F.
- 07.05.19 03:33 Konrad Anikiel
- 07.05.19 06:36 Marcin Debowski
- 07.05.19 18:01 J.F.
- 08.05.19 05:58 Konrad Anikiel
- 08.05.19 16:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=