  • 231. Data: 2013-12-13 23:37:16
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Dec 2013, cef wrote:

    > Zaczyna się od drobiazgów.
    > Masz jakąś nieruchomość?
    > Pomyśl co mogliby uchwalić jeszcze.

    Przecież od lat nad tym myślą.
    Nazywa się toto "podatek katastralny".

    pzdr, Gotfryd

  • 232. Data: 2013-12-13 23:40:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Dec 2013, Big Jack wrote:

> [...]
    c-bezterminowych-praw-jazdy

    > "Prawa jazdy wydane po 18 stycznia tego roku, czyli po wejściu w życie nowej
    > ustawy o kierujących pojazdami, są ważne przez 15 lat. Wcześniej były
    > wydawane bezterminowo. Ale okazuje się, że również dokumenty wydane przed tą
    > datą stracą swój bezterminowy charakter, a ich posiadacze będą musieli
    > wymienić je na nowe w latach 2028-2033."
    >
    > Mogę czekać do 2033, czy muszę to zrobić wcześniej? Od czego to zależy?

    Nie wiem, ale nie zdziwi mnie jak algorytm będzie taki sam, jak
    przy plastikowych dowodach: w tym przypadku wedle lat uzyskania PJ.
    W pierwszym kwartale 2028 wszyscy z PJ sprzed 1950 :>, potem
    coraz gęściej, stosownie do oczekiwanej proporcji posiadaczy PJ
    z danego przedziału lat.

    pzdr, Gotfryd

  • 233. Data: 2013-12-13 23:51:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2013, AZ wrote:

    > Takie wszystko proste a kurwa kola zmienic to nie umiesz i dzwonisz z tym
    > na 112...

    Właśnie wyłożyłeś bezsensowność posiadania PJ.

    Przecież nie odbiorą mu PJ za brak umiejętności zmiany koła.
    Ergo, jest to umiejętność specjalistyczna, której nie można
    wymagać od obywatela nie posiadającego extra certyfikatu.
    W odróżnieniu od prowadzenia pojazdu (bo tego, że posiadanie
    PJ nijak nie implikuje stosowania się do przepisów, chyba
    nie ma po co podważać - jako że kierujący dzielą się na
    dwie zasadnicze grupy, tych którzy wiedzą ze łamią przepis
    i tych którzy nie wiedzą, ale dość często trudno to odróżnić)

    pzdr, Gotfryd

  • 234. Data: 2013-12-14 00:00:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2013, Budzik wrote:

    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > Ej rzeczywiście, przykład drugiego projektu informqtycznego, ktory w sumie
    > sie udal.
    > Ma jakies wieksze wady?

    Miał.
    Przerwał działanie podobnego systemu, który parę lat wcześniej zaczął
    działać na Śląsku.
    O ile dobrze zrozumiałem, głównym powodem paraliżu była niemożność
    posługiwania się "starym" numerem identyfikacyjnym, bo był krótszy
    o dwie cyfry, a minister nie przewidział że ktoś w kraju może
    mieć coś takiego na chodzie. W końcu minister siedzi w W-wie :>
    Było ze dwa tygodnie skutecznego zamieszania, bo znacząca większość
    tylko z rzadka leczących się na obszarze byłej Śląskiej Kasy Chorych
    nie miała "papierków", książeczek i podobnych wynalazków :>
    Potem minister coś tam "okresowo dopuścił" i jakoś zaczęło
    się toczyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 235. Data: 2013-12-14 00:44:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 21:38:38 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Przecież nie mówię o kompleksowym badniu, tylko o eliminacji najbardziej
    > ewidętnych przypadków

    Do likwidowania ewidentnych przypadków, wystarczyłoby dać uprawnienia
    policji do kierowania na badania.
    Oczywiście pod warunkiem że stworzy się system w miarę nieuciążliwy i, w
    razie pozytywnego wyniku badania, możliwie bezkosztowy dla kierowcy.

    > Miałem na myśli absolutne podstawy typu proste badanie wzroku, słuchu,
    > możliwości ruchowych. Do tego nie trzeba ani specjalistycznego sprzętu,
    > ani olbrzymich ilości czasu.

    Proste badanie będzie mało precyzyjne i nie zadziała.

    Badanie musi być takie, żeby grupa osób którym odbierze się PJ
    charakteryzowała się wyjątkowo wysoką szkodowością w ruchu drogowym.

    Zapewne są takie osoby - jakieś niewykryte tętniaki itp. Ale żeby ich
    wyszukać przesiewowo, badanie musiałoby być bardzo dokładne i drogie.

    Lecąc jakimś prostym testem sprawności czy zdrowia, okaże się że odbiera
    się uprawnienia grupie o zupełnie przeciętnej szkodowości, albo i nawet
    grupie mniej szkodowej od średniej.

    > Pisałem o tym już wcześniej. Eliminacja z dróg osób, które z przyczyn
    > zdrowodnych stanowią zagrożenie dla siebie lub innych uczestników ruchu.

    Twierdzisz, że ilość osób posiadających obecnie bezterminowe prawo jazdy,
    powodujących wypadki drogowe będące skutkiem ich stanu zdrowia to jakaś
    duża część wszystkich sprawców wypadków?

    I jak dużą część z tej części uda się odsiać badaniem które proponujesz?

    Czyli w ostateczności ile będzie globalnie kosztować jedna potencjalnie
    uratowana osoba?
    I czy na pewno nie da się na innym polu ratować więcej osób za takie
    pieniądze?

    > No wybacz, ale rozmawiając w ten sposób za chwilę dojdziemy do wniosku,
    > że wszystko jest bez sensu. Co wg. Ciebie jest bez sensu? Sposób
    > prowadzenia tych badań, czy ich zasadność?

    Brak skuteczności przekreśla sens.
    Popatrz co jeździ po drogach, chociażby jak samochody mają ustawione
    reflektory.

  • 236. Data: 2013-12-14 00:46:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 21:17:50 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Kardiologia - po co? Cukrzyca (wiem że ważne)? Jak to sprawdzić? Wzrok
    > - do tego jest potrzebny specjalista. Reakcje neurologiczne powiedzmy
    > można sprawdzić.

    Sądzę że to po prostu niemożliwe.
    Żeby odsiać na podstawie stanu zdrowia grupę która ma znacznie
    ponadprzeciętną szkodowość w ruchu drogowym, a przy tym żeby ta grupa była
    jakaś sensownie liczna, to trzeba zrobić badania jak w NASA przed lotem w
    kosmos.

    U nas też się zdarza.

  • 237. Data: 2013-12-14 00:59:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Specjalnie zostawiłem cytat :)

    widocznie źle zrozumiałeś...

  • 238. Data: 2013-12-14 00:59:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > z kiepskim wzrokiem itd itp

    No tak, to jest w sumie chyba jedyna przypadłośc, która mogłaby spowodować
    nie wydanie zaświadczenia.
    Bo przecież cała reszta jest brana na słowo honoru...

  • 239. Data: 2013-12-14 00:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Prędzej ktoś nie dostrzega czegoś, co by mu tezę popsuło.

    No własnie... ;-)

  • 240. Data: 2013-12-14 07:31:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No tak, to jest w sumie chyba jedyna przypadłośc, która mogłaby spowodować
    > nie wydanie zaświadczenia.

    Nic podobnego, podobnych schorzeń z którymi NIE WOLNO kierować jest dużo.
    Choćby jakieś tam stadium cukrzycy, które często skutkuje śpiączką ni z tego
    ni z owego.
    Była nawet głośna sprawa kierowcy autobusu, który w ten sposób rozwalił
    autobus z ludźmi, bo wcześniej sfałszował badania.