  • 311. Data: 2013-12-14 22:12:35
    Temat: Re: Wykrakaliśmy?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-14 20:17, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sat, 14 Dec 2013 12:50:02 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    (...)

    > Masz całą masę pomysłów na wydawanie nieswoich pieniędzy...
    > Fatalne skłonności.

    Już o tym wspomniałem wcześniej i jego pomysłów już nie chce mi nawet
    komentować :(

  • 312. Data: 2013-12-14 22:55:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** AZ pisze tak:

    > No to jedz, na co czekasz? Czemu jeszcze Cie tam nie ma skoro to
    > taka kraina mlekiem i miodem plynaca?

    zbieram na bilet :)

    Potem wrócę do Polski żeby odpocząć od bycia zdyscyplinowanym
    obywatelem. Będę znowu jeździł 70/50 i kradł deski z budowy.

    --
    Piter

  • 313. Data: 2013-12-14 23:11:58
    Temat: Re: Wykrakali?my?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 14:56:27 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Sat, 14 Dec 2013 19:24:47 +0100, "J.F."
    > [...]
    > Maszyna jest nastawiona na sredni wzrok. Jak ktos odbiega od sredniej
    > w dol, to musi miec zaswiadczenie od lekazra.

    Ale co - nie sprawdza w okularach ?

    > Pytanie z mojego egzaminu:
    > Sciemnia sie i jedziesz samochodem. Co robisz?
    > a) Jedziesz dalej jakby nic
    > b) jedziesz tak szybko jak sie da aby pzred zmrokiem zdazyc do celu
    > c) Zapalasz swiatla.

    Hi hi, pytanie z zycia: zapala sie kontrolka ladowania akumulatora.
    Co robisz?
    a) dodajesz gazu, do domu tylko 250 km autostrada, zdazysz,
    b) zatrzymujesz sie na najblizszej oswietlonej stacji i sprawdzasz
    bezpieczniki
    c) czekasz do rana, pojedziesz za dnia bez swiatel,
    d) dzwonisz po pomoc drogowa - a masz assistance i gwarancje ..

    > Rezultat? 1.1 (jeden i jedna dziesiata) wypadku smiertelnego rocznie
    > na 100 milionow przejechanych mil (czyli lekko liczac, 150 milionow
    > kilometrow)

    Chwalic sie nie ma czym - gorzej niz w Niemczech, znacznie gorzej niz
    w Anglii czy Szwecji, a znow nie jakos drastycznie lepiej niz w Polsce
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tr
    affic-related_death_rate

    i zauwaz - 33 tys ofiar smiertelnych czyni prawie identyczne pr-stwo
    smierci na drodze dla obywatela, co w Polsce. Tylko my mniej jezdzimy.

    Ale i tak mnie zastanawia ... pamietam swoj kurs, i te ~20h jazdy z
    instruktorem, to jest IMO w sam raz.
    Tatusiowie w USA sa rownie dobrymi instruktorami ? Co mnie w sumie nie
    dziwi, instruktor wiele nie uczy, ale czy sa rownie bezpieczni ?

    > Fotografie robia w urzedzie od praw jazdy. W ramach oplaty za
    > odnowienie. Parking nie jest platny dla interesantow

    No to teraz oglos ze PJ trzeba bedzie wymieniac co 2 lata, placic przy
    tym 150$ i przyjsc z wlasna fotografia - zobaczysz ze i Amerykanie
    potrafia protestowac w obronie starego ustroju :-)

    > Ja nie mam dobrego wzroku. Ja mam wade wzroku i maszyna mnie
    > eliminuje. Ale ta wada wzroku nie przeszkadza miec prawa jazdy. Musi
    > to jednak stwierdzic lekarz.

    Podtrzymuje - to zla maszyna jest :-)

    > No i dobrze ze nei protestuje, Niew wiem czemu badanai na prawo jazdy
    > pana Kazia mialyby byc oplacane z podatkow Pana Zdzisia

    Skoro pan Zdzisio chce zeby pan Kazio byl przebadany, to niech placi
    :-P

    J.

  • 314. Data: 2013-12-14 23:16:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 14 Dec 2013 20:17:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    > Jeżeli urząd przymusem kogoś kieruje na badanie, to to badanie powinno
    > być za darmo.
    >
    > Chodzi o to, żebyś nie musiał płacić z własnej kieszeni paru stów za
    > badanie, za każdym razem jak policjant uzna że masz zeza rozbieżnego i
    > musisz latać za własne pieniądze po lekarzac,h żeby urzędowi udowodnić
    > że takiego zeza nie masz.

    Po pierwsze jakich paru stów? Te stawki to Twoja kalkulacja na podstawie
    obecnych płaconych prywatnym lekarzom. Po drugie: Czy ja gdzieś
    postulowałem, żeby Panowie Policjanci wysyłali kogokolwiek na badania?
    Nie. Postuluję o okresowe badania kierowców nie rzadziej niż okresowe
    badania dowolnej grupy zawodowej - w tym przypadku w momencie odświeżania
    ważności dokumentu PJ.

    > Chłopie...
    > Chcesz ludzi wysyłać na obowiązkowe badania, dane gromadzić centralnie i
    > dać je jeszcze do wglądu prywatnym firmom? To już takie ostro
    >orwellowskie klimaty.

    AFAIR pomysł o ubezpieczycielach szacujących składki OC na podstawie
    stanu zdrowia ubezpieczającego się kierownika wyszedł od Ciebie. Ja
    zakładałem, że dostęp do tych danych będą mieli diagności pracujący w
    ośrodkach wydających dokumenty PJ.

    > No właśnie w tej dziedzinie wszystko mówi statstyka.

    Statystyczny człowiek nie istnieje, więc nie naciągaj proszę. Zazwyczaj
    jak komuś brakuje argumentów to sięga po statystykę.

    > Bez statsytyk, bez cienia argumentu, wprowadzić po to żeby wprowadzić.

    Statystyka to żaden argument. Natomiast swoje argumenty przedstawiałem
    już dość czytelnie wcześniej.

    > Tzn. prezydent podpisuje "ustawę o diagnostach" w której każdemu 300%
    > podwyżki od przyszłego miesiąca, czy jak to sobie wyobrażasz?

    Cóż, przedstawiłem pewną idę, której wprowadzenie w życie moim zdaniem
    spowoduje poprawienie jakości kontroli na SKP. Ironizowanie na ten temat
    to średni pomysł na dyskusję. Bardzo chętnie porozmawiam o szczegółach.

    > Genialne - Twój samochód zostanie wtedy zezłomowany, no chyba że dasz
    > diagnoście łapówkę wyższą niż ta premia.

    Nie zostanie zezłomowany, bo dbam o jego stan techniczny znacznie
    bardziej aniżeli wynika to z potrzeby "przechodzenia" przeglądu w obecnym
    stanie rzeczy. Rozumiem, że Ty jesteś w stanie stwierdzić, że obecny
    system działa źle - szkoda, że barak Ci pomysłów na poprawę tego stanu.
    Samo jęczenie, że jest bardzo źle nie pomoże.

    > Masz całą masę pomysłów na wydawanie nieswoich pieniędzy...
    > Fatalne skłonności.

    Jak widzę Ty natomiast uważasz, że wszystko tutaj powinno być gratis
    tylko i wyłącznie dlatego, że jest urzędowo wymagane. Nie tędy droga
    Proszę Pana. Chyba, że chcemy mieć w Polsce drugą Grecję.

    Tomek

  • 315. Data: 2013-12-14 23:25:37
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 14 Dec 2013 22:12:35 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Już o tym wspomniałem wcześniej i jego pomysłów już nie chce mi nawet
    > komentować

    Wiadomo, jak brakuje sensownych argumentów to zawsze można powiedzieć, że
    się nie chce :D

    Tak swoją drogą, to bardzo mnie bawią pomysły finansowania wszystkiego
    przez Państwo - czyli nas wszystkich - zamiast zaciśnięcia pośladów i
    płacenia z własnej kieszeni. Skoro jest wymagane urzędowo, to niech urząd
    płaci prawda? Pozdrawiam wszystkich podobnie myślących.

    Tomek

  • 316. Data: 2013-12-15 00:48:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 14 Dec 2013 23:11:58 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale co - nie sprawdza w okularach ?

    W okularach sprawdza. Ale to nei sprawa okularow.

> [...]
    >Tatusiowie w USA sa rownie dobrymi instruktorami ? Co mnie w sumie nie
    >dziwi, instruktor wiele nie uczy, ale czy sa rownie bezpieczni ?

    Tutaj nie ma nijakich instruktorow, To znaczy, skoly nauki jazdy sa,
    ale sladowo i malo kto korzysta. tatusiowe sa wystarczajacy. Zreszta,
    niekoniecznie musi byc tatus.

    >No to teraz oglos ze PJ trzeba bedzie wymieniac co 2 lata, placic przy
    >tym 150$ i przyjsc z wlasna fotografia - zobaczysz ze i Amerykanie
    >potrafia protestowac w obronie starego ustroju :-)

    Pewnie tak

    >Podtrzymuje - to zla maszyna jest :-)

    Nie, dobra. Bo moich testow musi byc lekarz, trwaja cos z godzine.

    tak na marginesie, wlasnie dowiezialem sie ze na podobny test moge sie
    tez zapisac w Warszawie. Z terminem na luty 2015 roku

    >Skoro pan Zdzisio chce zeby pan Kazio byl przebadany, to niech placi
    >:-P

    A jak nei chce?

    A.L.

  • 317. Data: 2013-12-15 06:29:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No tak, tylko jak ktoś będzie chciał PJ to po prostu się nie przyzna.

    I taki powinien iść z miejsca siedzieć za fałszowanie rzeczywistości.
    A nie dopiero jak ludzi pozabija.

  • 318. Data: 2013-12-15 06:30:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > hihihi, a do dalszej części z której wynika, że samochody są coraz młodsze
    > już się nie odniosłes?

    Nie, bo nie o tym była mowa.

  • 319. Data: 2013-12-15 12:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie, bo nie o tym była mowa.

    ?
    Znaczy wiek samochodu nie wpływa na to czy to trup czy nie?

  • 320. Data: 2013-12-15 16:39:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Trybun wrote:

    > Salony były i kiedyś, jedyna różnica taka że dzisiaj Polak kupując
    > auto w salonie w Wiedniu może zrobić to za niewielką sumę, a
    > pozostałość jest rozłożona na raty. Napisz jaki odsetek Polaków i
    > dzisiaj stać na to aby za gotówkę kupić auto w salonie?

    to policz średnią płące w RP i policz il trzeba tych średni na zakup NOWEGO
    całkiem przyzwoitego auta...

    a teraz pomyśl ile trzeba było tamtejszych średnich na zakup auta...
    bylejakiego.

    > Kolejny oszołom - skąd ci przyszło do głowy że na Kubę czy do Korei
    > Płn jest łatwiej dostać wizę i kartę stałego pobytu niż do USA? I tak
    > swoją drogą - miałeś osobiście do czynienia z kimś z Korei Płn, ew.
    > może byłeś w tym kraju?

    wiem ty masz kontakty z agentami z towarzystawa prtzyjażni Polsko
    Koreańskiej...