  • Data: 2014-04-12 15:24:54
    Temat: Re: Wylutowanie gniazdka USB w RasPi
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-12 14:15, Paweł Hadam pisze:

    > się uda. Na dwie ręce będzie ciężko i ryzyko uszkodzenia płytki jednak
    > jest. Nie wiem czy nie lepiej byłoby wykanibalizować gniazdo
    > mechanicznie (zniszczyć) i pojedyncze piny z płytki potem sobie
    > wylutować. W końcu zależy ci na płytce, gniazdo zawsze można dokupić.

    Hot air w niczym mi tu nie pomoże?
    Mam też w domu trochę stopu niskotopliwego do cynowania płytek.
    Pomyślałem o takiej metodzie:

    1) Usuwam co się da za pomocą lutownicy grzałkowej i odsysacza/plecionki.
    2) Częściowo oczyszczone z cyny punkty lutownicze wypełniam stopem
    niskotopliwym.
    3) Okolicę płytki zabezpieczam folią kaptonową, a potem zaczynam grzać
    hot airem - minimalna temperatura potrzebna do roztopienia stopu
    niskotopliwego zmieszanego z resztkami starej cyny.
    4) Delikatnie wyjmuję gniazdko, chwytając je kombinerkami lub przez
    grubsze rękawice.
    5) Usuwam stop z otworów za pomocą odsysacza.

    Jest szansa, że się uda czy mam tutaj do czynienia z jakimiś błędnymi
    założeniami?