  • 41. Data: 2021-03-11 13:50:22
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 13:00:43 +0100, heby napisał(a):

    >Tfu, racja, wkruk.pl.
    Obciążenie typu ciąg impulsów o wys. 20% przy średnim wypełnieniu 10%
    obciążenia procka. Nic specjalnego, choć dziwne że statyczna strona
    generuje ciągłe obciążenie.

    > Obecnie problemem jest konsumpcja pamięci. FB potrafi, jeśli mu dasz
    > sposkój na kilkanaście godzin, pożreć cały RAM i wejśc na swap. Sądząc
    > po ilości bugów jakie mają w interface dochodzę do wniosków że jednak
    > programistów maja miernych i przestali to ogarniać. A tu wystarczy jakiś
    > mały, ale periodyczny, wyciek i game over.
    No OK, niechby nawet to była prawda choć nigdy nie zauważyłem. Przy
    okazji zostawię FB na dobę i sprawdzę. Ale to byłby problem facetów od
    FB a nie zbyt małej ilości RAM w kompie :) Dokładać RAM-u bo źle
    zrobiona strona jak zostawić na dobę zajmie cały? Nonsens. Dołożysz RAM
    to ci zajmie cały po dwóch dobach. O to chodziło? Warto dla tego efektu
    wydać stówkę? :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 42. Data: 2021-03-11 13:51:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Mar 2021 20:39:40 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > To nie jest tak że na 4GB by nie
    > działało. Po prostu wszystko trwałoby dłużej bo co chwilę do akcji
    > wkraczałby swap.

    W ogóle nie mam swapu na kompie. Ale jeszcze się nie zdarzyło żeby
    brakło pamięci a mam 4 GB jako się rzekło.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2021-03-11 14:21:11
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 13:51:54 +0100
    doszła do mnie wiadomość <6so5og2im3gk.1msd4y7ryfmkq$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >W ogóle nie mam swapu na kompie. Ale jeszcze się nie zdarzyło żeby
    >brakło pamięci a mam 4 GB jako się rzekło.

    Jak braknie RAM, to będzie ci ubijało procesy aby ten RAM zwolnić, możesz tego nawet
    nie
    widzieć(dopiero crash systemu cię o tym powiadomi).
    Troche się dziwię, że jeszcze tego nie miałeś, 4GiB to mało jak na dzisiejsze czasy.
    Jesteś pewien, że nie masz pliku/partycji wymiany?
    Dziwne.

  • 44. Data: 2021-03-11 14:24:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na Win 10 próbowałeś?

    -----

  • 45. Data: 2021-03-11 14:31:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 14:21:11 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

> [...]
    czasy.
    > Jesteś pewien, że nie masz pliku/partycji wymiany?

    Aż uruchomiłem gparted żeby sprawdzić czy mi się gdzieś swap nie zalągł
    :) Ale nie. I nie zdarzyło mi się żeby komp znienacka wymiękł. No,
    czasem jak robię dziwne rzeczy ale to zatnie się czy wysiądzie caja albo
    jakiś inny program, zrestartuję go i dalej jedzie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 46. Data: 2021-03-11 15:01:09
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Ja mam 4 GB i z tego jeszcze kawałek odchodzi na grafikę onboard. Na
    > pulpicie mam okienko gdzie mogę obserwować zajętość RAM. Kiedyś
    > eksperymentalnie otwarłem jakieś 50 stron w Firefoxie i wtedy dobiłem
    > do 2 GB :)

    Nowy fejsbuk słabo działa na Athlonie X2.
    Ostatnio zmieniłem ale na nówkę. Ale była wojna.

  • 47. Data: 2021-03-11 15:02:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.03.2021 o 21:38, Budzik pisze:
    /..../
    > U mnie obecnie zajete 95% ramu.
    > Ale sprawdze bo w sumie najwieksze opoznienie widze na konkretnej
    > stronie i moze to kwestia transferu a nie kompa...
    >
    > A moze tylko ram wymienic na 2x4GB?

    RAM pomoże, ale trochę. Miałem 8 i jakoś to szło ale z Fejsbukiem cieżko.

  • 48. Data: 2021-03-11 15:03:07
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 11 Mar 2021 14:31:48 +0100
    doszła do mnie wiadomość <i8s8lf8vgtwe$.uifzczf1qkap.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

> [...]
    >czasem jak robię dziwne rzeczy ale to zatnie się czy wysiądzie caja albo
    >jakiś inny program, zrestartuję go i dalej jedzie.

    Ja bym jednak zguzdrawęźił plik wymiany, unikniesz takich akcji.
    Polecam poczytać(całość do końca):
    https://blkcipher.pl/posts/2020-05-11-dlaczego_pamie
    c_swap_jest_nadal_istotna/
    Prawdopodobnie 1GiB-2GiB całkowicie wystarczy, a wbrew pozorom możesz zyskać na
    responsywności systemu
    Tak nawiasem mówiąc, już dawno zauważyłem, że linuksowe wersje FF są szybsze i mniej
    zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa(na moje oko, ale mogę się mylić, bo
    pomiarów
    nie robiłem), jadę na jednym i drugim, więc mam wgląd.

  • 49. Data: 2021-03-11 15:26:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/03/2021 14:24, ąćęłńóśźż wrote:
    > Na Win 10 próbowałeś?

    To jest na Win10. Mniej więcej od 2 lat jest ten sam objaw na dwóch
    zupełnie różnych komputerach.

  • 50. Data: 2021-03-11 15:31:27
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-11 13:01, ąćęłńóśźż wrote:
    > Aby osiągnąć ten sam efekt wystarczy wyłączyć antywirusa.

    mam tylko MSE i szczerze mówiąc nie widzę różnicy z włączonym czy wyłączonym

    w starym kompie i systemie włączenie menedżera urządzeń trwa do 2s, po
    kliknięciu w menu start 'wszystkie programy' widać jak ładuje połowe
    ikon, pierwszy raz word uruchamia się z 5 sekund, excel ze 3

    oczywiście to nie są jakieś specjalne problemy,ale dla mnie jest to tak
    irytujące jak przesiadka z ssd na hdd