  • 191. Data: 2021-03-18 12:19:29
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 17 mar 2021 o 23:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Zgasło bez ostrzeżenia... Póki pisałem posty -- co jakiś czas zerkałem.
    > Później odszedłem (było ~82% instalowania) a kiedy wróciłem, komputer
    > był wyłączony... Po włączeniu nie wiedział nic o tym, że był
    > aktualizowany...

    Mam 20H2 na F-S.

    Wersja Windows 10 Home
    Wersja 20H2
    Zainstalowano dnia ?18 ?mar ?2021
    Kompilacja systemu operacyjnego 19042.867
    Możliwości Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0

    I wściekłe aktualizowanie -- już dziś mam za sobą 3*2 aktualizacje
    i 2 kolejne są realizowane... Ciekawe, czy do północy przekroczy 12...

    Na razie żąda przebootowania...

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 192. Data: 2021-03-18 14:15:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-18 o 11:34, Kamil pisze:

    > A ile takich wymian miałeś w nowym sprzęcie?

    Zdecydowanie więcej niż w poleasingowych.
    Elektronika tego typu ma to do siebie, że pada w początkowym okresie.
    Pół biedy, jak jest serwer, który ma hot-swap dla pamięci czy zasilaczy,
    gorzej natomiast jak pamięć czy grafika poleci na desktopie.
    A najczęściej padały zasilacze i pamięci. Czasem grafika, czasem
    kontroler RAID, czasem nowy HDD nie synchronizował się.

    > A ile takich radiatorów spotkałeś w nowym sprzęcie? Ta Wasza
    > argumentacja jest od czapy. Tylko wino im starsze, tym lepsze, a
    > komputery starzeją się i zużywają zarówno fizycznie, jak i :moralnie".
    > Po co bić pianę po próżnicy?

    To ja spytam: ile komputerów serwisowałeś?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 193. Data: 2021-03-18 15:32:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Pewnie popsułeś. To się w końcu też zdarza. Nie każdy ma dobrą rękę do
    > sprzętu.

    Pewnie tak.
    W końcu wzrok ma gorszy od bazyliszka, jak popatrzę na parking
    to kolegom od razu auta rdzewieją. A na tego della patrzyłem
    po 8 godzin dziennie. :-)

    > Zwykle raz na kilka lat. Podejrzewam, że wypadkowa amortyzacji sprzętu
    > firm dających w lizing z ceną jaką płaci za lizing korpo i ryzykiem, że
    > pójdzie tam gdzie nowsze, na koniec umowy.

    Ale wymieniają komplety z danego rocznika nie czekając aż sam padnie.

    Pozdrawiam

  • 194. Data: 2021-03-18 15:34:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-18 o 11:24, Kamil pisze:

    > A dla Ciebie nie jest? To chyba oczywiste, że jest najczęściej gorszy.
    > Twoje doświadczenie to mówi.

    Nie rozmawiamy o mnie.
    Dla jednych gorsze będzie starsze i używane a dla innych
    lepsze będzie tanie bo używane.

    Pozdrawiam

  • 195. Data: 2021-03-18 15:37:03
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-18 o 11:51, Kamil pisze:

    > 1.Nigdy nie twierdziłem że gparted działa pod windows.
    >
    > Ale chciałeś w nim zobaczyć swapa, czym obnażyłeś swoja ignorancję.
    > Przestań już się ośmieszać. Swap jest tworzony w locie przez Windows i
    > po zamknięciu systemu znika, a Ty go chciałeś zobaczyć w Gparted. Tak,
    > czy nie? Żałosne. I jeszcze się wymądrzasz.

    Sadzisz się, wmawiasz innym że piszą bzdury a sam robisz to samo.
    Ale napisz w jakim to windowsie swap znika po zamknięciu systemu?

    Pozdrawiam

  • 196. Data: 2021-03-18 18:44:18
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > To ja spytam: ile komputerów serwisowałeś?

    Mocno byś się zdziwił, gdybym odpowiedział na to pytanie. Ale nie odpowiem,
    bo nie ma sensu. Zwykła logika mówi, że sprzęt się starzeje i zużywa. Jeśli
    kogoś nie stać na nowy, niech na własna odpowiedzialność kupuje używany, ale
    utwierdzanie go w przekonaniu, że używany jest lepszy od nowego jest co
    najmniej dziwne.

    Pzdr

  • 197. Data: 2021-03-18 20:54:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-17 o 23:39, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > wmic pagefile

    Mam taką informację:

    C:\WINDOWS\system32>wmic pagefile
    AllocatedBaseSize Caption CurrentUsage Description
    InstallDate Name PeakUsage Status TempPa
    1856 C:\pagefile.sys 138 C:\pagefile.sys
    20210220135820.400251+060 C:\pagefile.sys 226 FALSE

    Wkleiłam tak jak się skopiowało.
    To znaczy, że swap mam wyłączony, tak?

    --
    animka

  • 198. Data: 2021-03-18 21:42:34
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Mar 2021 20:54:17 +0100
    doszła do mnie wiadomość <s30b5u$r09$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

> [...]
    >InstallDate Name PeakUsage Status TempPa
    >1856 C:\pagefile.sys 138 C:\pagefile.sys
    >20210220135820.400251+060 C:\pagefile.sys 226 FALSE

    Nie, nie jest wyłączony, strasznie to poszatkowane, ale:
    Wielkość bazowa 1856 MiB
    Aktualnia zajętość 138 MiB
    Maksymalna zajętość 226 MiB
    Data utworzenia pliku 2021 02 20 13:58

    Wszystko ok, małe użycie pliku.

    U mnie, mimo tego, że mam 16GiB RAM(to, niestety maksimum dla E6530 Della), aktualna
    zajętość po kilku dniach lekko przekracza 512MiB, a jak odpalam coś wielkiego*, to
    potrafi wzrosnąć do kilku gigabajtów, w ekstremelnych sytuacjach nawet do kilkunastu
    gigabajtów, przy swapie 2-4 gigabajtów da się swobodnie pracować, ale przy kilkunastu
    gigabajtach widać już ogromne spowolnienie systemu(nieustająca czkawka i lagi po
    kilkanaście sekund).

    * "coś wielkiego" to w zasadzie kilka instancji Firefoksa w różnych wersjach(od
    trzech do
    nawet sześciu sztuk), ale bywają też inne, mocno pamięciożerne aplikacje(maszyny
    wirtualne).
    --
    Kiedy kitę odwalę będzie wspaniale
    https://www.youtube.com/watch?v=M4aZeAC_moo

  • 199. Data: 2021-03-19 00:10:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-18, RadoslawF <r...@g...com> wrote:

    > Sadzisz się, wmawiasz innym że piszą bzdury a sam robisz to samo.
    > Ale napisz w jakim to windowsie swap znika po zamknięciu systemu?

    O tak znikają:
    agatek@mmlinpc:/mnt/Win10$ ls -la /mnt/Win10/ /data/1/|grep sys
    -rwxrwx--- 1 root plugdev 34359738368 Mar 16 08:00 pagefile.sys
    -rwxrwx--- 1 root plugdev 268435456 Mar 16 08:00 swapfile.sys

    (mam pod Windows dwa pliki wymiany).

    --
    Marcin

  • 200. Data: 2021-03-19 00:25:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-18 o 18:44, Kamil pisze:

> [...]
    > kupuje używany, ale utwierdzanie go w przekonaniu, że używany jest
    > lepszy od nowego jest co najmniej dziwne.

    Tyle, że nigdy nie mówiłem, że lepszy w znaczeniu dosłownym.

    Może być bardziej _zasadny_ w pewnych sytuacjach, np. do pracy
    bazodanowej lepszy będzie Thinkpad T430 z Samsungiem EVO niż
    "pierwszokomunijna" zabawka z jakiegoś za przeproszeniem media-marketu
    czy też lepiej dla wielu biurowych zastosowań kupić poleasingowy Dell
    Precision niż nowy podstawowy Inspiron.

    Ja staram się klientom dobierać sprzęt do pracy, jaką wykonują. A
    niektórzy pracują na bazach danych dochodzących do górnej granicy MS-SQL
    Express, czyli 10GB. Taki SQL szybciej chodzi na mocnym Core2Duo niż na
    fafnastu rdzeniach z dodatkowym HT w nowych "lekkich" procesorach.

    Ponadto mam zasadę, że jak klient się uprze na coś, co moim zdaniem nie
    ma sensu, np. serwer Dell T140 + macierz Perc H310 i na tym RAID5, a to
    ma obsługiwać bazy SQL, IIS z e-Sklepem, robić za ftp i jeszcze coś - to
    ja mu tego ani nie sprzedaję, ani nie obsługuję.

    Może dlatego mam nikły procent sprzętu uszkodzonego, a od pewnego czasu
    mam też coraz większy udział sprzętu poleasingowego. Czasem rocznego lub
    dwuletniego.

    Po prostu chyba inaczej zdefiniowaliśmy pojęcie "lepszy", stąd
    niezrozumienie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam