  • 51. Data: 2021-03-11 15:35:33
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
    > Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...

    Robisz to na gołej przeglądarce pod windowsem czy masz swoją
    dopieszczoną wersję pełną niedomyślnych ustawień, ublockerów i noscriptów?

    Bo owszem, jak się zastosuje combo pihole + ublocker + noscript +
    fbcontainer to wyniki się istotnie różnią, ale to jest konfiguracja
    pewnie mniej niż procenta użytkowników.

  • 52. Data: 2021-03-11 17:19:59
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał:

    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    > biurowej.

    Do pracy biurowej spokojnie wystarcza o co masz. Tyle, że niestety każdy
    sprzęt się zużywa i nie wiadomo kiedy padnie. A jak padnie we wredny sposób
    zasilacz to lepiej nie myśleć co się stanie.

    Z tego względu nie polecałbym Ci kupowanie jakichkolwiek używek. Te bajery o
    odnowieniu przez sprzedawcę to kit. Ja za 1200 zł kupiłem nówkę na i7, 8 GB
    RAM i legalnym Win 7. I na kilka lat spoko.

    Pozdrówka

  • 53. Data: 2021-03-11 17:24:09
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > najtańszy kompletny jaki znalazłem na szybko

    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/komputer-hp-8300-i
    5-3470-16-gb-120gb-ssd-win-10-5eo

    Używane rzeczy są pewnie jakieś dobre, ale nie komputer. Jak użytkownik
    zauważy, że cos zaczyna się psuć to jazda na Alledrogo, albo OLX ze
    wspaniałym opisem. Z daleka omijaj takie oferty.

    Pzdr

  • 54. Data: 2021-03-11 18:47:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 15:03:07 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Ja bym jednak zguzdrawęźił plik wymiany, unikniesz takich akcji.
    > Polecam poczytać(całość do końca):
    > https://blkcipher.pl/posts/2020-05-11-dlaczego_pamie
    c_swap_jest_nadal_istotna/
    > Prawdopodobnie 1GiB-2GiB całkowicie wystarczy, a wbrew pozorom możesz zyskać na
    > responsywności systemu
    Kiedy właśnie teraz mam sytuację eksperymentalno-testową :) Od jakichś
    paru miesięcy, przedtem rutunowo dawałem swap aż wreszcie postanowiłem
    sprawdzić jak to jest z nim naprawdę :)

    > Tak nawiasem mówiąc, już dawno zauważyłem, że linuksowe wersje FF są szybsze i
    mniej
    > zasobożerne niż te same wersje pod Linuxa
    Miałeś na myśli Windowsa? :) Zawsze podejrzewałem że programy przez samo
    sąsiedztwo z tym badziewiem automagicznie się psują :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 55. Data: 2021-03-11 18:51:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 15:35:33 +0100, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo owszem, jak się zastosuje combo pihole + ublocker + noscript +
    > fbcontainer to wyniki się istotnie różnią, ale to jest konfiguracja

    Z dodatków mam tylko Ghostery i ImTranslator. Ale jak użyję Chromium a
    ten jest bez dodatków, jest tak samo.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 56. Data: 2021-03-11 18:52:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-11 17:24, Kamil wrote:
    > Używane rzeczy są pewnie jakieś dobre, ale nie komputer. Jak użytkownik
    > zauważy, że cos zaczyna się psuć to jazda na Alledrogo, albo OLX ze
    > wspaniałym opisem. Z daleka omijaj takie oferty.

    złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów i zmodernizowałem
    setki laptopów, teza że używane komputery nie są dobre jest po prostu głupia

  • 57. Data: 2021-03-11 18:57:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-11 17:19, Kamil wrote:
    > Z tego względu nie polecałbym Ci kupowanie jakichkolwiek używek. Te bajery o
    > odnowieniu przez sprzedawcę to kit. Ja za 1200 zł kupiłem nówkę na i7, 8 GB
    > RAM i legalnym Win 7.
    Która na starcie straciła 100% wartości bo jak twierdzisz używane
    komputery to złom nie warty uwagi :)

    A prawda jest taka że używając occt i hddscan można zweryfikować stan
    sprzętu z dokładnością do 99%, a i nowy sprzęt bywa DOA.

    Poza tym jak już masz uraz to można kupić używany z gwarancją, to też
    nie jest jakaś czarna magia.

  • 58. Data: 2021-03-11 19:04:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-11 18:47, Jacek Maciejewski wrote:
    > Zawsze podejrzewałem że programy przez samo
    > sąsiedztwo z tym badziewiem automagicznie się psują :)

    To jakieś wytłumaczenie dlaczego dominacja linuksa na desktopach od 25
    lat cały czas nadchodzi a dalej nie dobiła do 2%? ;)

  • 59. Data: 2021-03-11 19:08:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-11 18:51, Jacek Maciejewski wrote:
    > Z dodatków mam tylko Ghostery i ImTranslator. Ale jak użyję Chromium a
    > ten jest bez dodatków, jest tak samo.

    No, w sąsiednim wątku już wyjaśniłeś zagadkę, po prostu jak serwer
    dostaje useragenta to głęboko wzdycha, daje co ma i idzie śledzić innych. ;)

  • 60. Data: 2021-03-11 19:25:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2021 19:04:31 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > To jakieś wytłumaczenie dlaczego dominacja linuksa na desktopach od 25
    > lat cały czas nadchodzi a dalej nie dobiła do 2%? ;)

    1. Większość ludzi nie słyszała o linuksie.
    2. Z tych co słyszeli, większość nie widziała go na oczy.
    3. Ci co widzieli, nie rozumieli na co patrzą, myśleli że na dziwnego
    windowsa :)
    4. Ci co pojęli na co patrzą, ulegli konformizowi i nie spróbowali.
    5. Nieliczne, buntownicze jednostki spróbowały i to jest te 2% :)
    6. I oby tak dalej bo jak ich ilość wzrośnie to zacznie się opłacać
    pisanie szkodników na linuksa.
    7. Kilkunastu moich krewnych i znajomych co nie odróżniają przeglądarki
    od wyszukiwarki pracuje na linuksie który im z zaskoczenia
    zainstalowałem zamiast windy :) Nic im to nie przeszkadza a ja mam
    latami święty spokój bo nic się nie psuje.
    --
    Jacek
    -I hate haters-