-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Date: Fri, 6 Apr 2018 23:02:47 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 45
Message-ID: <pa8n9o$r9c$1@node1.news.atman.pl>
References: <X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1523048568 27948 89.69.207.111 (6 Apr 2018 21:02:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Apr 2018 21:02:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628421
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-06 o 19:05, Budzik pisze:
> Czy wypalanie DPFu ma dwie procedury:
> - jedna, tzw dopalanie, polegajaca na tym, ze DPF jest zatkany w
> kilkudziesieciu procentach i nastepuje jego doczyszczenie, dopalenie
> - druga, kiedy DPF jest juz pełny w ponad 100%, nastepuje dłuzsze
> wypalanie i wtedy obowiazkowo nie mozna wyłączac auta?
>
> Pytam dlatego, ze w moim ducato pomimo tego ze słysze kiedy nastepuje
> wypalanie, nigdy nie ma zadnego komunikatu na desce.
> A teraz był mały problem z czujnikiem, DPF zapełnił się w ponad 100% i po
> po odpaleniu auta włączyła sie procedura wypalania ktora napisała na
> zegarach: prosze nie wyłączac auta.
>
> Pytam o ducato ale moze to jest jakas ogólna zaleznosc?
>
Mogę powiedzieć jak to jest w moim aucie. U mnie nie ma żadnej
sygnalizacji wypalania (niestety). Już się nauczyłem, że gdy czuję swąd
spalenizny po zatrzymaniu się, to trwa procedura. Zresztą końcówki rur
wydechowych, zwykle letnie, stają się wtedy gorące na tyle, że oparzyć
się można.
Zwykle wypalanie powinno włączać się głównie na przelotach, gdy jest
intensywne chłodzenie. W moim aucie tak się dzieje ale jeśli przez
dłuższy jeżdżę głównie po mieście, to i wtedy procedura potrafi
wystartować.
Gdy DPF zapełniony jest w 20% to już jest dużo. Auto wtedy może bardziej
agresywnie załączać procedurę. U kolegi w Jaguarze, przy zapełnieniu
DPFa w 35% włączał się tryb awaryjny. To było już za duże obciążenie dla
silnika. DPF w tym stanie trudny jest do uratowania. Nawet chemiczne
płukanie niewiele pomoże bo syf nie ma jak nasiąknąć preparatem. Dla
porównania: przy 20% da się zejść do np 7% w ten sposób. Przy 35% udało
się zejść zaledwie do 28%.
Piszesz, że DPF zatkał Ci się w ponad 100% :-D Bardzo ciekawe. :-D :-D
Wynika z tego, że zanieczyszczeń było w nim więcej niż pojemność filtra
wynosi :-D Masz tam czarną dziurę? Ciekawe zatem jakim cudem silnik
dawał się uruchomić? Którędy spaliny uchodziły skoro wydech był
całkowicie zatkany?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.18 05:27 Budzik
- 07.04.18 17:52 Marek S
- 07.04.18 22:32 Mateusz Bogusz
- 08.04.18 12:03 Myjk
- 08.04.18 12:57 Myjk
- 08.04.18 16:27 Mateusz Bogusz
- 08.04.18 19:35 Marek S
- 09.04.18 08:14 Myjk
- 09.04.18 08:24 Myjk
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:00 Budzik
- 09.04.18 18:25 Myjk
- 09.04.18 22:09 Marek S
- 10.04.18 05:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML