eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaZ pożółkłej gazety: Plan numeracji strefy katowickiej A.D. 1934... › Re: Z pożółkłej gazety: Plan numeracji strefy katowickiej A.D. 1934...
    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Z pożółkłej gazety: Plan numeracji strefy katowickiej A.D. 1934...
    Date: Sat, 4 Aug 2012 03:11:44 +0200

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:501ade54$0$26683$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie wygabiali z utrzymaniem, stare toto było i się sypało - od 75
    > roku moi Rodzice dostali telefon z tej nowszej połówki (starsza jak
    > wspomniałem była wtedy w likwidacji) i stopa pomyłek i zjawiska
    > "zawieszony telefon" była zatrważająca.

    Znając pewne szczegóły z opowieści starszych kolegów-nauczycieli (bo
    najpierw mnie uczyli, potem byli moimi kolegami/szefami, tak w skrócie), to
    śmiem twierdzić, że w starszej połówce nasi domorośli "racjonalyzatoży"
    powymyślali "własnego projektu" części zamienne, które były mniej warte, niż
    psie gówno rozdeptane na chodniku (szczotki potrafiły się zedrzeć po 2
    tygodniach). Stare wężyki prędzej się urwały, niż przerwały... zapadki
    normalnie hartowane, to w palcach się gięły. Takie mocno zawoalowane
    wygaszanie hmm... popytu? podaży? Qrde, zgłupiałem. Widziałem też wybierak
    ze szczotkami oryginalnymi angielskimi - nie widziałem śladu zdarcia, co
    oczywiście, zależy od intensywności używania. Miały 18 lat. I nie leżały
    odłogiem.
    Zawieszanie... "zracjonalizowane" szczotki często były źle poprzycinane,
    przez co zdarzało się, iż takowa, z jakiegoś powodu, dotykała do przeciwnego
    biegunowo styku, powodując powstanie "fałszywego" obwodu,
    samopodtrzymującego się bez udziału abonentów. Inna sprawa ze stykami NR, N
    i S - czy to zła regulacja, czy jak w przypadku zapadek - nadmierne gięcie
    się kułaka i czasem przez to problemy z powrotem do pozycji spoczynkowej...
    Pomyłki - np. z powodu złego działania elektromagnesów, które od
    impulsowania tarczą skaczą albo o 2 pozycje od razu (wcale nierzadka
    usterka), albo przepuszcza impulsy... tarcze lubiące sie psuć i dawać
    impulsy nie trzymające nawet parametrów impulsowania pijanego sołtysa, który
    bawi się wybierając numer stukaniem odpowiednią ilość razy w widełki...
    Starsi technicy rozmawiając ze mną stokroć woleli 32AA, niż AB, która, mimo
    prymitywniejszej próby ("na izolację", wyjmując organ trzeba było zwierać w
    gnieździe na stojaku jego styki - próbny z ziemią), była w ich uważaniu
    zdecydowanie mniej zawodna.