-
Data: 2015-02-24 08:39:16
Temat: Re: Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją - parametr I2t w bezpiecznikach PTC
Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-02-23 o 18:05, Krzysztof Ol pisze:
> W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 12:54:31 UTC+1 użytkownik EM napisał:
>> Witam
>> Chciałem zastosować bezpiecznik + diodę antyrównolegle, jako
>> zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora SLA. Odrzucam
>> diodę szeregowo oraz użycie MOSFETa, jako diody. Akumulator musi być
>> ładowany i rozładowywany w obwodzie.
>>
>> Aby połączyć funkcje ochrony przepięciowej i zabezpieczenia przed
>> odwrotnym podłączeniem, zastosowałem transil jednokierunkowy w obudowie SMB.
>>
>> Bezpiecznik ma być samoresetujący, czyli planuję PTC.
>> No i tutaj pojawił się pewien problem. Przy bezpieczniku rzędu 2,5A
>> podczas testów odwrotnego podłączenia akumulatora udawało się wyzwolić
>> go. Testy finalne jednak pokazały, że dioda się przepala.
> Czyli transil i PPTC mają być w szeregu? Jeśli tak, to dla transila niektórzy
producenci podają Peak Forward Surge Current. Minimalna zimna rezystancja PPTC
powinna być na tyle duża, żeby taki prąd nie popłynął.
W stanie odwrotnego podłączenia tak na prawdę bezpiecznik jest szeregowo
z transilem.
Przykładowo Peak Forward Surge Current dla SMBJ Fairchilda = 100A, ale
"measured on 8.3 ms...."
Rezystancja zimna PTC 2,5A = 0,020. Rezystancja akumulatora 12V 7Ah też
ok. 0,020.
Aby ograniczyć prąd do 100A musiało by być 0,12ohma w obwodzie. Razem z
przewodami realne. Ale nawet gdy będzie to taka wartość, nie wiem jak
długo to będzie trwać impuls zanim prąd spadnie. Przykładowa
charakterystyka PTC
http://www.tme.eu/pl/Document/c07d6b96fc602d4140f3a9
12bf633d9a/8703504.pdf
kończy się na ok. 70A, ale czas i tak jest wtedy rzędu 0,15s. Gdyby był
podany parametr I2t dla diody oraz tego bezpiecznika (co dla
bezpieczników jest standardowym parametrem), to oszacowanie
wytrzymałości było by banalnie proste.
W sumie wystarczy dać bezpiecznik topikowy (w razie potrzeby odpowiednio
szybki) i po kłopocie, ale chciałbym aby był samoresetowalny.
Pozdrawiam
EM
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.15 10:19 Piotr Gałka
- 24.02.15 10:33 Piotr Wyderski
- 24.02.15 17:39 EdiM
- 24.02.15 19:40 Krzysztof Ol
- 24.02.15 19:43 Piotr Gałka
- 27.02.15 10:52 EM
- 27.02.15 21:19 Krzysztof Ol
- 02.03.15 09:23 EM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-12 Białystok => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-12 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność