    Date: Mon, 12 Apr 2021 13:41:57 +0200
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagar cyfrowy

    t-1 napisał(a) :

    > Może jeszcze jakąś cewkę szeregowo z kwarcem?
    > Albo kwarc.

    Może cewkę.
    Na razie doszedłem do tego, że dodanie zbyt dużej pojemności nie
    tyle zatrzymuje całkowicie odliczanie czasu, co jego bardzo bardzo
    mocno wolniejsze odliczanie. Pi razy oko 30 s na minutę. Przeskok
    pojemności pomiędzy spieszeniem 9s/dobę a zwalnianiem 30s/min (czyli
    12h/dobę:-) ) wynosi ok. 1pF. Bawię się właśnie w odcinanie skrętki
    drucików :-)

    > Co do drugiego zegara to może zastosować specjalne robione do tego celu
    > kondensatory ceramiczne o dużym dodatnim współczynniku temperaturowym?

    Nie warto już. Efekt końcowy uzyskałem zadowalający. Nie mam tym
    zegarem sterować badań CERN.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65