  • 21. Data: 2011-04-16 16:34:54
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Bede tez lepsze - bo lepsze beda skany i obrobka o ktorej sie troche pouczylem :-).

    Pobaw sie "Metoda Korekcji Kolorow Laddera":
    - dekompozycja LAB wyjsciowego obrazu
    - warstwe L kopiujemy i wklejamy w wyjsciowy obraz
    - ustawiamy opjce "nakladania" tej nowej warstwy
    - otwieramy okienko z krzywymi i "zerujemy" obraz ustawiajac linie w
    pozimie w polowie wykresu oddzielnie dla R,G,B)
    - w cieniach/swiatlach poziomych (wyerowanych) linii robimy piki/dolki
    oddzielnie dla R,G,B

    Pozwala to np. oczyscic kolor cieni nie ruszajac swiatel, itp.

    Wiele twoich zdjec ma mocny zafarb ktory maskuje pozostale kolory.
    Np. tutaj braz drzew w tle, zielen trawy:

    http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=jyh9
    ka1cm2y97a1

    (Moze troche za zielono ale to tak na szybko, mozna to zrobic duzo
    dokladniej.)

    Jezeli chodzi o "konstruktywna krytyke" to jak dla mnie za bardzo
    skupiasz sie na szczegolowosci obrazu, kolorze i zjawiskach
    atmosferycznych. Co to znaczy? Wynajdujesz efektowny motyw o
    efektownej porze i robisz z tego efektowna technicznie dokumentacje.
    Odpusc technike i efekty, popracuj nad kompozycja.
    "Sucha" rejestracja jest podstawa fotografii ale fotografia to cos
    wiecej niz "sucha" rejestracja:

    http://tnij.com/kompozycja_krajobraz
    http://tnij.com/kompozycja_krajobraz_2

  • 22. Data: 2011-04-16 17:56:27
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "scorpion" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    >
    > zapraszam do Rogalina i na Grenlandie - uaktualnilem bowiem nieco
    > galerie na stronie.
    >
    > http://www.kuczkowski.net/galerie/
    >
    > Pozdrawiam,
    > Lukasz Kuczkowski
    >
    > --

    Genialne.

    Warsztat tez swietny.
    Ja juz niestety nie mam zadnego analoga.
    Ale na ostatnim jakim mialem to robilem juz wylacznie B&W i slajdy wlasnie.

    Tylko ze ja sobie upodobalem RSXa, 50tka wlasnie byla super.

    PZDr
    Adam

  • 23. Data: 2011-04-16 21:31:05
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2011-04-15 20:00, scorpion pisze:
    > Witam,
    >
    > zapraszam do Rogalina i na Grenlandie - uaktualnilem bowiem nieco
> [...]

    Wiem, że to nie PS itd, bo przeczytałem twoje odpowiedzi ale pierwsze co
    mi przyszło do głowy w pierwszej galerii to przeróbka w PS. Spora część
    zdjęć jest jak dla mnie zbyt plastikowa. Grenlandia - 7 zdjęcie
    rewelacja jak dla mnie - 8,10 zdjęcie to samo:). Pośród dębów zdjęcie
    nr 3 jak dla mnie rewelacja. Gdybym takie drzewka przyniósł z porannej
    wyprawy to byłbym zachwycony. Ogólnie, to wzbudzasz we mnie negatywne
    odczucia.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 24. Data: 2011-04-16 22:59:37
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > efektownej porze i robisz z tego efektowna technicznie dokumentacje.
    > Odpusc technike i efekty, popracuj nad kompozycja.

    Ja z kolei odpuściłbym kompozycję bo ona i tak zawsze jakaś jest. Mam wrażenie,
    że Łukasz stara się to jakoś kompozycyjnie ująć jednak nie wychodzi.
    &#8222;Ratuje&#8221;
    go &#8222;efekt&#8221;. Przykłady, które podajesz to stara szkoła. Nie mówię, że zła,
    ale
    ileż można? Gdybyś zobaczył fotki skomponowane w taki właśnie sposób byłoby ok?
    Pasowałoby do Twojej wizji fotografii? Mi osobiście brakuje u Łukasza luzu,
    jakby czegoś od niechcenia. Nie chcę oglądać pracy fotografa, narzucającego się
    sposobu obserwacji, tylko samo zjawisko. Tzn. sposób widzenia powinien być
    ukryty, stanowić dla mnie zagadkę do której mogę dojść, ale Od tematu zdjęcia
    poczynając. To temat powinien zawierać w sobie znaczenie a obserwacja stanowić
    głęboko schowanym do niego klucz.

    > "Sucha" rejestracja jest podstawa fotografii ale fotografia to cos
    > wiecej niz "sucha" rejestracja:

    Fotografia to więcej niż to coś. Fotografia ma pozwalać na przebywanie z nią w
    jednym pokoju. Jeśli roztacza nad tobą swoje autorytarne rządy staje się nie do
    zniesienia.

    > http://tnij.com/kompozycja_krajobraz
    > http://tnij.com/kompozycja_krajobraz_2

    Tu masz klucz na wierzchu. Przykuwa uwagę, czytasz go, zapominając w ogóle co
    jest przedmiotem fotografii.. Jesteś zmuszony odczytać temat. Paranoja. Co to
    ma być? Rebus?

    marek

  • 25. Data: 2011-04-17 09:20:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > część zdjęć jest jak dla mnie zbyt plastikowa. Grenlandia - 7 zdjęcie
    > rewelacja jak dla mnie - 8,10 zdjęcie to samo:).

    jak sie robi w odpowiednich warunkach oświetleniowych to takie kolory
    wychodzą same z aparatu, dodam ze na cyfrze też, mam troszkę takich zdjęć
    robiony wcześnie rano i wieczorem i masz podobny efekt. W środku dnia sie
    takiej plastyki nei osiągnie.

  • 26. Data: 2011-04-17 11:30:28
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-04-17 11:20:22 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > jak sie robi w odpowiednich warunkach oświetleniowych to takie kolory
    > wychodzą same z aparatu, dodam ze na cyfrze też,

    Tylko trzeba pamiętać wyłączyć AWB
    :D
    Co wcale nie jest takie oczywiste dla wielu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2011-04-17 15:48:59
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-17 13:30, JA pisze:
    > Tylko trzeba pamiętać wyłączyć AWB

    Co to jest i gdzie to wyłączyć?

    --
    animka

  • 28. Data: 2011-04-17 17:42:35
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-04-17 17:48, animka pisze:

    > Co to jest i gdzie to wyłączyć?

    Najlepiej wyłączyć to w "głowie"

    JD

  • 29. Data: 2011-04-17 18:27:15
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-17 19:42, JD pisze:

    > Najlepiej wyłączyć to w "głowie"

    No wiesz?
    Zresztą ja już wiem, przeczytałam:
    http://www.foto.com.pl/vademecum-fotografii/321-bala
    ns-bieli?start=2

    --
    animka

  • 30. Data: 2011-04-17 19:20:21
    Od: scorpion <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2011 09:34:54 -0700 (PDT), mg napisał(a):

    > Pobaw sie "Metoda Korekcji Kolorow Laddera":

    Dzieki. Uzywam LR, nie PS i jak rozumiem ta metoda nie jest tam dostepna?
    Znasz taka metode na LR? Z obrobki nadal jestem kiepski :-)

    > Wiele twoich zdjec ma mocny zafarb ktory maskuje pozostale kolory.
    > Np. tutaj braz drzew w tle, zielen trawy:
    >
    > http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=jyh9
    ka1cm2y97a1

    Ciekawie to wyszlo. Nie powiem. Z tym zafarbem to chyba trzeba byc jednak
    ostroznym. To jest Velvia, ktora w specyficzny sposob przenosi kolory. I za
    to ja kochaja (ja rowniez :-).

> [...]
    > Odpusc technike i efekty, popracuj nad kompozycja.
    > "Sucha" rejestracja jest podstawa fotografii ale fotografia to cos

    Staram sie zrobic najlepsze zdjecia jakie potrafie w danej chwili. Troche
    nie rozumiem Twojego toku myslenia. Dla mnie elementem kompozycji (i to
    waznym) jest zawsze to co sie przede mna dzieje, czy tez co moge wykreowac
    (np. dlugimi czasami, itp.). Czesto wyznacza ja kolor czy zjawisko wlasnie,
    bez ktorego kompozycja bylaby nudna. Zjawisko i kolor sie "sprzedaja". Aby
    to uzyskac trzeba czesto wiedzy, szczescia i czasu. A nie kazdy to ma.
    Gdybys rozwinal na przykladzie jakiegos zdjecia z galerii to moze moglbym
    bardziej zrozumiec Twoj tok myslenia.

    > http://tnij.com/kompozycja_krajobraz
    > http://tnij.com/kompozycja_krajobraz_2

    To sa samograje. Mysle, ze wiekszosc zrobilaby podobne kadry. One sie
    narzucaja same przez siebie. Sa OK, w pewien sposob porywaja, ale sa dla
    mnie zbyt oczywiste. Te zdjecia mi sie nudza po chwili, malo sie co na nich
    dzieje poza perfekcyjna kompozycja wlasnie. Moglbym zatem tutaj podeprzec
    sie Twoim ostatnim zdaniem :-).

    Pozdrawiam,
    Lukasz Kuczkowski

    --