-
Data: 2016-08-16 15:21:24
Temat: Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:fexwidd00ebb.tg0plwangc4o$.dlg@40tude.net...
>> Potrzebowałem kiedyś zasilić coś na chwilę z żelowego akumulatora 12V.
>> Miałem taki, nie używany z 8 lat. Chciałem podładować. Podłączyłem pod
>> zasilacz laboratoryjny ustawiony na 14V/300mA i się zdziwiłem, że
>> akumulator
>> pobiera tylko 2mA i panuje na nim 14V. Przestawiłem zasilacz na 20V -
>> pobrał
>> 3mA i było na nim 20V. Pobierany prąd stopniowo wzrastał. Po chyba
>> kilkunastu minutach zaczął pobierać te 300mA i było wtedy na nim coś
>> rzędu
>> 12V.
>> Nie wiem czy płynące stąd wnioski da się zastosować do akumulatora
>> kwasowego, ale jeśli tak to po podłączeniu zasilacza o wyższym napięciu i
>> dużej wydajności prądowej do dokładnie rozładowanego akumulatora napięcie
>> może być wyraźnie wyższe do 15V.
>
> IMHO mozna, ale takie zachowanie to chyba wymaga miesiecy czy lat
> wyladowania. Skoro klient samochodem przyjechal, to raczej tak nie
> bedzie.
>
Ale może głębokie rozładowanie wystarczy. Słaby akumulator + coś włączonego
w warsztacie może wystarczy.
Mój samochód (Ford - wiem, nie kupować na F) ma to do siebie, że potrafi w
jedną noc nowy akumulator do zera i nigdy nie wiadomo kiedy jest w trybie
takiego rozładowywania. Trudno w tym znaleźć logikę, ale wszystko wskazuje
na to, że użycie wstecznego w ostatniej minucie jazdy sprzyja temu trybowi.
Jak akumulator nowy to wielu takich trybów się nie zauważa (zostawiony
gdzieś na godzinkę nie zdąży rozładować). Na wiosnę problemy się nasiliły -
co wyjazd do miasta (trudno zaparkować nie używając wstecznego) to potem nie
odpala. Na stanowisko regulacji zbieżności wjechałem, ale już po regulacji
nie odpalił. Odpalili zasilaczem rozruchowym.
Ciekaw jestem jakie napięcie było w instalacji w tym momencie. Nie wiem jaką
zdolność "stabilizacji" miał ten akumulator. Tego samego dnia go zmieniłem
na nowy, który już za dwa miesiące mojemu samochodowi udało się wyzerować
:(.
P.G.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.16 16:23 J.F.
- 16.08.16 16:54 Piotr Gałka
- 16.08.16 17:05 Tomasz Wójtowicz
- 16.08.16 18:47 Piotr Gałka
- 16.08.16 19:14 Tomasz Gorbaczuk
- 16.08.16 19:39 HF5BS
- 16.08.16 19:59 J.F.
- 16.08.16 21:05 HF5BS
- 16.08.16 22:07 J.F.
- 17.08.16 09:33 Piotr Gałka
- 17.08.16 09:49 Piotr Gałka
- 17.08.16 10:19 Marek
- 17.08.16 10:29 Piotr Gałka
- 17.08.16 11:23 HF5BS
- 17.08.16 11:34 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
Najnowsze wątki
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-11-07 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-07 OBD2 napięcie akumulatora
- 2025-11-06 citek i GP.
- 2025-11-06 envelo - list polecony
- 2025-11-06 Ostrów Wielkopolski => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-11-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei