-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.89-78-148-216.
dynamic.chello.pl!not-for-mail
From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Zawracanie gitary
Date: Sat, 9 Jan 2021 20:56:01 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rtd1op$ufh$1$opajak@news.chmurka.net>
References: <rsfqbt$pvd$1$opajak@news.chmurka.net>
<5feb849b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<rsj3do$8tp$1$Adam@news.chmurka.net>
<5fed270e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<rsrvlp$20dpq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<d...@g...com>
<rst547$227vh$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
<8...@g...com>
<rsvsdm$2nhpr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<7...@g...com>
<rt2h33$hbm$1$opajak@news.chmurka.net>
<1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
<rt7fd1$a7$1$opajak@news.chmurka.net>
<1hat8hn4f8e3g$.1iqf1dqt185ti$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-78-148-216.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 9 Jan 2021 19:56:10 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="opajak";
posting-host="89-78-148-216.dynamic.chello.pl:89.78.148.216";
logging-data="31217";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1hat8hn4f8e3g$.1iqf1dqt185ti$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45162
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-01-07 o 20:20, J.F. pisze:
>
> Zobacz np kpt Wrone, ktory z awaria hydrauliki polecial przez ocean
> ... no dobra, zakladam ze sprawdzil MEL i producent pozwolil.
To nei była krytyczna awaria. W B767 są chyba 3 systemy hydrauliki.
Jeśli by awaria stanowiła zagrożenie, to z pewnością kpt. Wrona by
zgłosił mayday.
Zrzucanie kilkudziesięciu ton paliwa, żeby wylądować w USA nie było tej
sytuacji właściwe. Mimo że cały incydent nie był winą pilotów, to jednak
nie wykazali się
inicjatywą. W efekcie kpt. Wrona przestał latać.
> Tylko nie bardzo wiadomo:
> -sami tacy sluzbisci tam pracuja,
> -kare mu niedawno przywalili za przekroczenie czasu pracy,
> -nie chcieli zaplacic za nadgodziny ... bo przeciez ich nie ma przy
> takich limitach,
> -po prostu PAD nie lubi, a tu taka okazja sie trafila ...
Po prostu każdy ma świadomość, że przekroczenie może się skończyć
odebraniem licencji (tak, na kontrolerów też jest więcej chętnych, niż
miejsc).
Gdyby cokolwiek się wydarzyło, to ULC + prokurator. Z cała sympatią dla
PAD i za żadne pieniądze nie zaryzykował bym. Ponadto każdy ma świadomość,
że w przeciwieństwie do drogowych, przepisy lotnicze są "krwią pisane" i
nikt nie chce powtórzyć błędu, który przyczynił się do ich powstania.
>
> Przy czym o ile pamietam dyskusje, to wychodzilo jakos tak, ze po
> oficjalnym zakonczeniu pracy lotniska teoretycznie kazdy moze sobie
> przelatywac przez jego teren, i zderzyc sie ze startujacym samolotem,
> wiec rozeslano NOTAM o wydluzeniu pracy lotniska tuz przed ... i
> ciekawe jaka mozliwosc zapoznania mialby jakis przygotny pilot
> awionetki, ktory wystartowal godzine wczesniej ...
>
> A tu co - pozwolili panu prezydetowi na start.
Ma transponder? Ma. No to załoga go widzi.
> I ciekawe, czy by ich zwolniono, gdyby ktos nie naglosnil sprawy.
> A naglosnil ... jakby to byl zwykly cywilny lot, to moglby ktos nie
> nie zauwazyc.
Raz się zdarzyło, że 2 pilotów po sześcdziesiątce chciało poprowadzić
samolot z pasażerami do Polski. No i Angole nie pozwolili na start.
Po prostu 1 pilot musi być młodszy.
> Zakaz moze wynikac z wymogow ubezpieczyciela, ale ... ciekawe - w LOT
> taki rygor panuje, czy akurat ta dwojka bya do odstrzalu ...
Ale co za problem dla LOTu, na ich miejsce jest 20 chętnych, którzy
dostają rozwolnienia na myśl o złamaniu procedur.
> LOT tam w ogole lata?
> Bo podejrzewam, ze tez by woleli aby pilot wystartowal, niz zeby
> pasazerow trzeba bylo wypraszac, pieniadze zwracac, hotele zalatwiac
> ... ale moze sie myle, i taka wysoka w LOT kultura, ze by pilota
> ukarali za te minute:)
No widzisz, to jest właśnie ta różnica, dla wojskowego to rozkaz, "co?
JA nie dam rady?!". Dla cywilnego - pi'ę, na ch' mam sie narażać.
> Nawiasem mowiac - kiedys przeczytalem, ze zdaniem konstruktora Tu-154
> to bardzo bezpieczny samolot, i nie bylo wypadku z winy samolotu.
> Odszukalem jakies zestawienie - istotnie, te wypadki co byly, to z
> winy pilotow.
No bo to jest bezpieczny samolot. Niezbyt ekonomiczny, nie najłatwiejszy
w pilotażu, przestarzały, ale np. szybszy niż inne pasażerskie. Tam są
co prawda te same motorki, co w IŁ 62, ale o 1 stopień sprężania mniej.
Wszystko zależy od przeglądów, a po IŁach to pewnie pierwsze na co
patrzą, to na łożyska.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.21 11:58 J.F.
- 11.01.21 12:09 J.F.
- 11.01.21 17:28 Pawel \"O'Pajak\
- 11.01.21 18:13 J.F.
- 11.01.21 18:25 Jarosław Sokołowski
- 11.01.21 18:48 J.F.
- 11.01.21 22:31 Robert Tomasik
- 13.01.21 05:19 Marcin Debowski
- 13.01.21 05:57 Marcin Debowski
- 13.01.21 11:13 Konrad Anikiel
- 13.01.21 11:29 Konrad Anikiel
- 13.01.21 12:18 Konrad Anikiel
- 13.01.21 17:55 J.F.
- 13.01.21 18:15 J.F.
- 13.01.21 20:41 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=