    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <rt2h33$hbm$1$opajak@news.chmurka.net>
    <1exto5tx8041a$.1w5ieqp9hrocw$.dlg@40tude.net>
    <rt7fd1$a7$1$opajak@news.chmurka.net>
    <1hat8hn4f8e3g$.1iqf1dqt185ti$.dlg@40tude.net>
    <rtd1op$ufh$1$opajak@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    Date: Mon, 11 Jan 2021 11:58:53 +0100

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-01-07 o 20:20, J.F. pisze:

    >To nei była krytyczna awaria. W B767 są chyba 3 systemy hydrauliki.
    >Jeśli by awaria stanowiła zagrożenie, to z pewnością kpt. Wrona by
    >zgłosił mayday.
    >Zrzucanie kilkudziesięciu ton paliwa, żeby wylądować w USA nie było
    >tej sytuacji właściwe. Mimo że cały incydent nie był winą pilotów, to
    >jednak nie wykazali się inicjatywą. W efekcie kpt. Wrona przestał
    >latać.

    Swoje lata mial, wiec trudno powiedziec, czy to w efekcie.
    Poza tym byli na linii z konsultantami naziemnymi ... i oni tez nie
    trafili przyczyny ..

    >Po prostu każdy ma świadomość, że przekroczenie może się skończyć
    >odebraniem licencji (tak, na kontrolerów też jest więcej chętnych,
    >niż miejsc).
    >Gdyby cokolwiek się wydarzyło, to ULC + prokurator. Z cała sympatią
    >dla PAD i za żadne pieniądze nie zaryzykował bym.

    Szczegolnie, jesli PAD podpisal ustawe o czasie pracy i karach :-P

    >Ma transponder? Ma. No to załoga go widzi.

    Duzy samolot ma. Mala awionetka moze nie miec.

    >Raz się zdarzyło, że 2 pilotów po sześcdziesiątce chciało poprowadzić
    >samolot z pasażerami do Polski. No i Angole nie pozwolili na start.
    >Po prostu 1 pilot musi być młodszy.

    Piloci z LOT ?

    No no, widac ktos tam sprawdza papiery ...

    >Ale co za problem dla LOTu, na ich miejsce jest 20 chętnych, którzy
    >dostają rozwolnienia na myśl o złamaniu procedur.

    A z drugiej strony ... no jakze to tak - Prezydenta nie przywiezc?
    A moze jeszcze kiedys ukochanego Prezesa nie przeleciec ?

    >No widzisz, to jest właśnie ta różnica, dla wojskowego to rozkaz,
    >"co? JA nie dam rady?!". Dla cywilnego - pi'ę, na ch' mam sie
    >narażać.

    Niby tak, ale pamietaj, ze na jego miejsce jest 20 chetnych :-)

    Czy tak normalnie jest az tylu, to nie wiem, ale 2019 praca zrobila
    sie cenna :-)

    J.